Kritik: Sepiaporträtt

#0 Förstår idén och den är bra. Bilden hade blivit bättre om ögat stått ut mer i bilden, ögat har nu en rätt tom och platt blick. Därför dras mina ögon till spännena på grimman. Men färgerna är jättehärliga och skärpan är bra! Gillar kompositionen.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#2 Tack för kritiken! Jo, jag tycker också att blicken är lite väl platt, men tack tack!
#0 Grimman stör lite, och jag tycker antingen mer av näsborren eller inget av den ska vara med. Annars är bilden väldigt charmig och jag tycker verkligen att "den gammadagsa känslan" passar bra.
#1 Vet inte riktigt vad jag tycker om den här bilden, lite för mycket prylar som stör i bakgrunden, å andra sidan kanske det passar in… Lite stora kontraster också, magen är nästan helt vit och många partier är väldigt mörka. Och det kanske egentligen passar på den här bilden. Men som sagt, jeg kan inte bestämma mig för ur jag tycker.

#4 Tack för kritiken!
Bild #0 Jag har inte ens tänkt på näsborren, men när du säger det så håller jag definitivt med!
Bild #1 I bakgrunden är ganska mycket prylar, håller fullständigt med. Men jag har glömt lägga till att de här hästarna går på en viltfarm och jag vill få med en känsla utav bakgrunden. Tack för kritiken!