Kritik Porträtt
Hej!
Idag var jag ute och fotograferade i privat stall på den lilla (inte) hästen Otto. Och skulle vilja ha kritik på dem.
Konstruktiv kritik tack! :D
Webbformat så ni vet!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Här va de då dåligt med komenterare! 
Mvh. Ida Lundahl

först måsta jag bara säga - Oj vad lite snö ni har! :o
Jag tycker att den första bilden var finast. Fin häst, fint uttryck. Tycker skärpan verkar bra och färgerna är fina. Tycker på något sätt att bilden känns lite sne? fast det kanske bara är jag. Synd att det är ett rött hus i bakgrunden för det känns lite skrikigt, kanske prova dämpa kontrasten något i alla fall? Sen kan man se att det är klonat vid bettet. Men förutom de så gillar jag bilden.
Andra bilden tycker jag också är fin, men inte i min smak. Synd att den är brusig och det röda i bakgrunden. Fint uttryck hos hästen, tycker dock att öronen såg väldigt orange-aktiga ut. Som sagt, synd med bakgrunden, annars fin.
#3 Tack för kritiken ^^ Fick lite problem vid kloningen vid bettet vid första bilden. Dock kan jag inte hålla med om att 2:an skulle vara brusig då jag inte ser något av detta på min skärm.
Mvh. Ida Lundahl
#0 Fantastisk kvalité!
Piggt uttryck med glada ögon, bra beskärning och helt okej vinkel. Möjligen att den känns lite grodperspektiv (underifrån).
Bakgrunden e lite jobbig dock.
#1 Tråkig vinkel, gillar inte att huvudet ser ut att sitta framför hästen helt för sig själv, samt att klippningen ger det hela en konstig effekt. Tyker jag anar en del ISO också.
Jobba på! :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#5 Tackar! :-) Eftersom hästen var 1,70 i manken typ och jag är 1,55 så blir det lite så när hästen höjer huvudet ;D 2:an antar jag är av en smak bild :)
Mvh. Ida Lundahl
#6 Jag om någon borde förstå dig när det kommer till höga hästar ;) Men ett tips är då att backa bort en bit, brukar bli bättre då.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#8 hehe x) Faktum var att jag stog ca. 5-10 m bort ;)
Mvh. Ida Lundahl

#0 Vackert foto, mycket fin häst. Gillar vinkel och bakgrund, även skärpedjup. Dock tycker jag att bilden har vissa partier där det är för mycket rött, annars mycket fint foto!

#0 Härlig bild, hästen har ett glatt uttryck och gillar faktist vinkeln. Den ser mer mäktigt och ståtlig ut, lagom mättade färger och hästen är snyggt placerade i bilden.
#1 Den bilden var inte riktigt lika bra, kanske om du hade gått en rund sväng åt höger så hade du fått en bättre vinkel, nu ser den nästan lite spänd ut.
#10 Tack så mycket :) Roligt du gillar det och kan hålla med om att den är något röd.
#11 Tack, Roligt du gillar #0 :)
Mvh. Ida Lundahl