Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 353 ggr
Holmarn
0

villket tror ni?

Jag tittar MYCKET på objektiv just nu och ha framförallt tittat på Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di och Nikon AF 50/1,8D villket tror ni jag blir nöjdast med när jag ska ha det att fota innomhus med? jag har tittat på tele zoomar, men jag kan tyvärr inte köpa ett sånt dyrt objektiv då jag måste köpa ridhjälm då min har blitt för liten :/ vad tror ni kom gärna med bilder och posetivt och negativt för dessa objektiven :)

karolinahjalmgren
0

Jag tror du blir nöjdast med 50/1,8. eftersom bländaren är bättre på det. Jag fick ett sånt i julklapp (fast til canon) och jag är super nöjd. Skärpan är helt fantastisk också.

karolinahjalmgren
0

#1 oj glömde. Det negativa är väl att det kan bli lite "jobbigt" att inte kunna zooma. men det är ju inget större problem.

Magster
0

Jag garanterar nästan 50mm F/1,8. Men Tamronet verkar inte alls dumt det heller, där får ju ju zoom och vidvinkel också.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Holmarn
0

#1 tack :) det är ju där jag har legat och funderat om jag kommer störa mig på att jag inte kan zooma men det märker jag ju ;) och sedan det med att det är ljusstarkare ;) men det blir nog kanske det då efter som att alla som har det verkar vara nöjda! :)

Holmarn
0

ne det är det som e så¨dumt xd att jag vill typ ha båda :P men som jag sa över får det nog bli 50mm ;) och satsa på ett nikkor 70-300 till sommarn :D

Holmarn
0

50 mm objektivet är beställt ni kan låsa tråden :)

Inlägget är låst för nya kommentarer