Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 386 ggr
FridaW
0

Kritik; Islandshästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var idag och fotade på ett stall vid nääs och hade tänkt få lite kritik på bilderna. Båda bilderna är tagna i ganska dåligt ljus och med en slutartid på 1/200.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

FridaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild nummer två.

(Öppna bilderna i ett nytt fönster)

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

matildah
0

Jag gillade #0 eftersom hästens päls matchade bakgrunden. Fin bokeh och härlig vinkel. Det enda jag kan klaga på är grimman och den kan du inte göra så mycket åt. Kanske skulle ögat ha varit lite ljusare, annars bra ljus i bilden och fina skuggor.

IdaL
0

0# fin bild! :) Väldigt bra bakgrund och gillar samt även förgrunden där man ser grenar m.m. Hästen i sig är väldigt fin dock känns den väldigt överexponerad på rumpa samt över rygg.  Grimman känns också störande men kan dock klonas bort.

#1 Även denna bild är väldigt fin, dock skulle jag vilja ha liite mer luft under hovarna och kanske över öronen. På min skärm ser den även lite mörk ut i huvudet men det är väldigt svårt med svarta hästar. Grimman är även här ett minus men skulle kunna klonas bort.

I övrigt bra jobbat! :)

JBengtsson
0

Fina bilder båda två. Bild #0 är finast i färger och bild #1 har en bättre beskärning enligt mig. Bild #0 skulle haft samma beskärning som  #1, då hade den varit bättre :) Bra jobbat!

FridaW
0

#2 Tack så mycket! Tyvärr är det som du säger, grimman stör kanske en del, men känner inte direkt att jag vill ändra så mycket i bilden.

#3 Tack Ida! Ja, det blev lite ljust där. Men om jag hade använt en kortare slutartid så hade skuggorna blivigt ganska mörka. Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt att den har för lite luft runt om då det är orginalbilden, men ska tänka på det nästa gång. Som jag även svarade innan så vill jag inte ändra så mycket i bilderna, så vill nog inte klona bort grimmorna. Även om det går.

#4 Tack så mycket! Kan ju alltid försöka beskära den första bilden så att den blir ungefär som den andra andra.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Eostra
0

Håller med de andra, fast jag skulle vilja ha liite mindre luft på höger sida i #0 (jag ska som vanligt klaga på beskärningen Oskyldig). I tvåan smälter hästens huvud in lite för mycket i resten av hästen, så jag gillar ettan bättre. Bra jobbat! :)