HJÄLP!
Har problem med kameran idag när ja skulle prova mitt nya minneskort i kameran så slutade den fungera på så sätt att den kunde inte läsa något minneskort!
När jag satte i nya minneskortet så stod det att ja var tvungen att formatera om minneskortet och när ja gick in i menyn på kameran och tröck på formatera så står det att det inte går och att jag skall stoppa i ett annat minneskort, men det är samma sak på alla mina minneskort! :( Även mitt gamla som fungerade precis innan ja bytte! Vad tror ni det är för fel!? :'(
Har en Canon eos 40D
Ingen aning vad det kan vara för fel :S
Det är ingen piratkopia eller liknande? Har hört att de kan ställa till problem
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#1 Nej det ska det inte vara….:O
#2 testa ta ur batteriet och sätt i det igen? Den har kanske bara hängt sig ?
Eller om du kan formatera det nya kortet i datorn istället? Då kanske det fungerar?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#3 Det har ja redan gjort! =(
Isåfall skulle jag råda dej till att gå till närmaste fotoaffär och be dom kolla om dom kan lösa det. Lycka till!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#5 Kan man gå in till vilken fotoaffär som helst? Måste man inte vända sig till Canon? Tänkte ringa Canonsupporten i morgon och höra med dom va de tror.
#6 Jag vet faktiskt inte, men du borde nog kunna gå till vilken fotoaffär som helst och be om råd. :)
Gör så du, håll oss uppdaterade om hur det går!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

På Canons hemsida kan du hitta alla auktoriserade verkstäder i Sverige. Ta en titt dit och slå en signal till dem vettja.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Du kanske har råkat låsa minneskortet?

Har pratat med Canon idag och skall lämna in kameran i en av deras verkstäder i Stockholm. Visst borde det gå på garantin när kameran inte ens är ett och ett halvt år gammal?
#10 Garantin brukar väl vara 1 år tror jag men det kanske är 2 år för just din kamera? Jag har alltid köpt med en försäkring när jag köpt mina kameror.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#11 hmm…han ja pratade med på canon trodde det va 2 år alltid :O