Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 513 ggr
Blandsaft
0

Hjäälp med canon 400d

Jag behöver veta hur man ställer in exponeringen på en canon eos 400d när man har ratten på M läge!!! Sen vill jag veta vilken ljusmätningsmetod man ska använda för att fota halvmörka hästar i msnön!!!!

Tack för svar :)

AidaHakimi
0

Hur man ställer in exponering? Menar du slutar, bländare eller vad i det sammanhanget?

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Haag
0

Ang. hur du ställer in inställningarna på M så skulle jag rekommendera att du läser manualen, den tar upp det ganska bra.

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Blandsaft
0

Har den bara på japanska :P

Metinia
0

Jag svarade en av frågorna i ett liknande (exakt likadant?) inlägg på Foto iFokus, läs där. ;P

Haag
0

#4 precis, använd sökfunktionen! :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Blandsaft
0

#5 Men det är jag som skrivit tråden på foto.ifokus

Haag
0

#6, Det finns jättemånga trådar om just hur du ställer in inställningar på foto.ifokus, använd sökfunktionen uppe i menyn. Tror också att någon har länkat till en manual på nätet i någon tråd. Bara att söka :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Blandsaft
0

Jo jag vet fast dom är fotast på engelska och jag visste ju inte att det var så

mimmibackman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bakom avtryckaren finns det en scroller, om du snurrar på den ändrar du bara antingen slutartid eller bländare, tror det är slutartid. Så för att ändra bländare måste du hålla in den andra knappen som jag ringat in på första bilden. ^^ Tror det funkar så, var riktigt länge sen jag fotade med 400d, men de här sättet funkar iaf på en Nikon d40.

Blandsaft
0

#9 Jag vet redan hur man ställer in det där men jag ville veta om man kunde ställa in båda exponeringarna i M läget men det kan man inte ;)

IdaT
0

#10 Jo, det ska man kunna. Jag kan det på min Canon EOS 400d…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Metinia
0

#10: vad menar du med "båda exponeringarna"? Vilka exponeringar syftar du på då?

mimmibackman
0

Vad menar du egentligen, att det ska finnas två rattar för att ändra slutare och bländare?