Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 917 ggr
Akerberg
0

Häst med korta ben..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På fredag ska jag fota en häst med korta ben… Hur gör man bäst för att få dem att se lite längre ut?

Skickar med en bild tagen idag, rakt från sidan, han ser ju som synes ut som en tax Tyst 

(Likadant på alla andra bilder med…. tagna med kompaktkamera btw, i halvmörkret, därav kvalitén)

Anna
0

Sätt dig på marken och fota lite ur grodperspektiv. Ta absolut inte uppifrån. Lycka till!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Akerberg
0

#1 Försökte med det idag, men han ser ändå ut som en tax! (Därav frågan här.. om det finns fler knep)

Här böjde jag mig ner (satt inte på marken direkt, men stod inte rakt upp o ner heller)

Alex
0

Så långt nedifrån du kan, sitt på huk, minst (om du nu inte kan få upp hästen på en högre höjd än du själv… ;) Och ta bilden snett framifrån, så ser kroppen kortare ut också = benen längre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Denna kommentar har tagits bort.
Anna
0

Bilden känns fortfarande fotad lite uppifrån tycker jag. Prova ställa honom på en upphöjd väg/en kulle eller något och var lite lägre med kameran.

annaattlid.se

Mari
0

Eller så photoshoppar du dit längre ben efteråt haha xD

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Yessica
0

Tycker nog att stirrup's idé var bäst ;D hahaha!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Akerberg
0

Blev han lite mer långbent?

MLphoto
0

Jag tycker tyvärr inte hans ben ser längre ut oavsett vinkel.. Men du kan ju inte hjälpa att hästen är sådan :o)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Anna
0

Även jag tycker mig inte se någon större skillnad. Men hade du inte själv nämnt att hästen är kortbent hade jag inte tänkt på det så mycket.

Ställer du dig mer snett framifrån ser det nog bättre ut för då ser kroppen kortare ut, som Alex nämnde tidigare.

annaattlid.se

Akerberg
0

Han ser ut som en tax helt enkelt ^^ 

Han stod i backe ovanför mig som dessutom satt på huk, men det gjorde ju som sagt ingen större skillnad…