Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 332 ggr
il-PHOTO
0

Problem med Autofokusen!

Hallojj!

Märkte i höstas att min autofokus inte fungerade som den ska… Först trodde jag att det var objektivet (som inte direkt håller världsklass) och fixade då fram ett nytt som jag är supernöjd med, när jag kört på manuell fokus för övrigt, men det visade sig vara kameran, fokusen bara hoppar fram och tillbaka för att sedan lägga skärpan på bakgrunden… Garantin har gått ut det är en Canon EOS 350 D som jag haft ung 3 år nu. Har kollat runt och försökt hitta någonstans där man kan skicka in den men vet inte riktigt hur jags ka gå tillväga…så tänkte att någon här kanske vet? har tänkt uppgradera mig men vill endå att min nuvarande kamera ska fungera ändå…hoppas någon kan hjälpa mig!

//Ida

Isak
0

Hur säker är du på att det är kameran som felfokuserar? Och vad är det för objektiv det inträffar med?

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

il-PHOTO
0

Hahaha känner mig så dum nu..det var inget riktigt fel så allt är bra nu:)

Hade råkat ställt in så att den la fokusen till höger istället för mitten som jag antog..:s Är inte så teknisk av mig. Ja först trodde jag det var objektivet jag hade men det var likadant på mina andra två också. Men det är fixat, så jag slipper bli pank nu;) så kan det gå om inte haspen är på!

Anna
0

Vad bra att det var ett sådant enkelt "fel" :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Lätt misstag, har läst om det många gånger :)
Hur ändrar man fokuspunkten på 350D egentligen, btw?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

il-PHOTO
0

haha jag skrattar så mycket när jag tänker på det, jag helt hysterisk ringer pappa och säger att kameran är sönder, pappa som inte har så bra kunskap om systemkameror utan kör på automatiken när han lånar min, tror ni inte att det var han som kom på det eller? haha yes va dålig man känner sig… det är knappen längst till höger utav dom två som är vid tummen när man håller i kameran, man håller in den sammtidigt som man rullar på "ratten" vid avtryckarknappen. Så nu ska jag äntligen ut och testa mitt nya objektiv, efter många om och men blev det Tamronen som ni tipsade om här på hästfoto. Nu kanske man inte behöver gömma sig bakom en buske när man är ute bland höjdarna, ha ha…

Magster
0

#5 Tack så mycket! Har länge undrat men aldrig orkat leta igenom manualen för att hitta svaret. :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.