Planering av säsong 2009
Har ni planerat in några evenemang/tävlingar/fototillfällen för denna säsong ännu?
Jag gick igenom de största tävlingarna som ska äga rum i närheten nyss, hittade en del, kul!
- Nationell hoppning, 13-16/2, Vetlandaortens RF
- Nationell ponnyhoppning, 28-29/3, Jönköpings FRK
- Nationell hoppning, 19-21/6, Vetlandaortens RF
- Welshutställning (lokal), 18/7, Nybro
- Ponny SM (hoppning), 7-9/8, Vetlandaortens RF
+ endel utställningar, massor av lokala/regionala hopp- och dressyrtävlingar förstås.
Blev positivt överraskad när jag såg att Ponny SM hålls i Vetlanda iår. Alltid lika roligt att fota där!
Jag älskar att planera 
Så, har ni något ni spanat in/längtar efter redan nu?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ja har också börjat kolla lite! :) Men har svårt att bestämma eftersom ja själv tävlar mycket på helgerna under sommarhalvåret!
Men någonting som är spikat som vanligt och ja ser fram emot massor är Strömsholmstävlingarna i Juni! :) Alltid lika kul att fota där i den vackra miljön. Det både hoppning, dressyr och fältävlan!
Och Självklart Elitloppet sista helgen i Maj! Det är årets höjdpunkt! :)
Jag tänkte joina dig på ponny sm Anna ;)
Annars kommer jag att fota rätt mkt Lokala/regionala ponnyhoppningar här runtomkring :)
Några datum:
1-2 maj lok/reg hopp Hultsfredsbygdens rk
26-28 juni reg hopp Börjes cup Tingsryd
24-26 juli Lilla gubben cup Vimmerbyortens rf
Och sen självklart en massa andra tävlingar som Ponny Sm, utställningar mm :)

Såhär som det ser ut just nu, att det finns 19 olika tävlingar i närheten som är intressanta. ;) Vissa tävlingar krockar med varandra, så det blir inte alla dessa då. Sen är det självklart att jag inte kan alla heller, eftersom ponnytrav-tävlingar oftast är på helgerna.
Har tänkt mig besök på i alla fall ett travstuteri också :) Sen har ja och några andra "fotogalningar" beslutat oss för att besöka något ganska välkänt hästställe i sverige, är ganska säker på vad det blir men vill inte avslöja än ^^
Blir som vanligt en hel drös med travtävlingar, sen siktar även jag mot Elitloppet sista helgen i Maj, precis som Linnea säger :)

Har inte börjat kolla än, planerar dock att kanske "tälta" på lite fler platser i år, så jag får börja kika på tävlingar nu! :)
#2 Absolut, häng på ;)
#5 Skoj! Kommer bli skitkul ^^
#6 Jag fyller den 9e dock, så då åker jag inte, men iallafall 7e är spikat :) och förhoppningsvis 8e!
#7 okej :)
Jag har kollat på lite tävlingar och ska försöka komma på dom flesta. Har bara kollat på ponny hittils.
28-29/3 Laholmsortens Ryttarförening Regional Hoppning Ponny
18/4 Laholmsortens Ryttarförening Regional Hoppning Ponny
19/4 Kvibille Ridklubb Lokal Hoppning Ponny (funderar på att vara med på denna själv, men vet inte)
2/5 Hylte Ryttarförening Lokal Hoppning Ponny (funderar att vara med på denna också)
23/5 Tvååkers kör och ridklubb Lokal Hoppning Ponny (funderar på att vara med på denna också)
3-5/7 Halmstad FK Halmstad derbyt Nationell Hoppning Ponny
12/7 Skedala Ridklubb Lokal Hoppning Ponny Annasminne
15-16/8 Harplinge Ridklubb Regional Hoppning Ponny
12/9 Harplinge Ridklubb Lokal Hoppning Ponny
26/9 Ridklubben Styringe Stall Lokal Hoppning Ponny
Ja, hittils ser det ut så. Gillar inte så mycket att fota inomhus så håller mig mer utomhus.

Har inte planerat ännu, men det blir ju såklart allt som går på hemma klubben :) sen vill jag kommer ner till björbäck, deras anläggning är superfin! Ska ju förmodlingen jobba i sommar också, så kan ju inte riktigt bestämma något.
Vi får se vad man har tid med, men Ryttarstadion i sommar blir nog av som alltid. :)
Och Globen såklart om ett år!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#11 Globen baby! =D

Joo, nu kom jag ju på :P ska ju till GTH i februari, en liten planering iaf ^^

Ponny sm, tror jag jag ska försöka ta mig till!
Annars blir det mesta som går på Nybro RK, kanske en del som attlid & haag ska på med ;p

*GHS ><

Lite svårt att planera pga av att jag själv tävlar en del :) men tänker iaf fota lite på dom tävlingar då jag tävlar :)

Oj, så långt har jag inte tänkt ännu! hahah xD
Är suger på att åka till Falsterbo iaf..:)

#17 Jag med, man kan tydligen beställa inträde i förväg nu med, eller nått sånt på ticnet :)

Funderar med på falsterbro faktiskt, vi skulle åka ner några tjejer, så fota blir det nog mycket ialf ;)
Börjes Cup är bokat, det går inte att låta bli, många hemmaekipage som tävlar då!
Sen vet jag inte, får väl se om ridklubbarna resp. föreningen ringer när det är Ponnia Cup och Fjord SM :-)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Dåligt med tävlingar här där jag bor, första tävlingen blir väl någon gång i maj/juni ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag har inte planerat in så mycket ännu men det blir i alla fall Falsterbo och Göteborg Horse Show. Större tävlingar har jag också tänkt mig men sen är det ju bara att hänga med mina systrar som ska ut och tävla i år. Jag kommer även fota hemma på klubben ofta! :) Islandshäst tävling ska jag försöka till och utställningar, körning måste jag fota igen! Det var sjukt kul ^^ Någon som ska på tävling i Skåne? Tipsa gärna :D
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Det enda jag vet med största säkerhet är hingstpremieringen som äger rum på ridklubben varje år :) Det är verkligen något av det roligaste som händer här uppe, i foto- och hästväg alltså!
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Jag planerar inte så långt i förväg, bara någon månad i taget eftersom man vet aldrig om man ska iväg på semester eller ha hästarna på helgen.
Men som det ser ut nu så blir det nog nästan tävlingar varje helg när det är säsong, skoj!
Har för mig att jag och Anna bestämde oss för att ta oss till Elima Häst också, eller?
Medarbetare på Hästfoto.
#25 Det blir inget mer Elmia Häst vad jag vet.
#26 vad jag har hört så ska dom försöka nått år snart… när har jag ingen aning om..
De tävlingar m.m jag åker på har inte kommit ut än men åker som vanlig på hemmabanan och fotar de tävlingar där (värmland) + dalarna + säve + nora + eskilstuna ;) Brukar inte planera så långt i förväg..
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Jag har inte planerat in nått specielt, men jag åker nog till Strömsholm i juni när det är Strömsholmtävlingarna, nån klubbtävling i närheten och så åker jag nog till Täby Galopp så ofta jag kan. Antagligen bokar jag och ett par kompisar biljetter till Globen Horse Show också ^^
/Emilia

Enda jag planerat är connemarahingstpremieringen på Grevagården i mars/april (minns inte exakt datum) och om Connemara Riks går i närheten åker jag dit i juli/augusti (plats ännu bara på planeringsstadiet).
Annars tar jag det som det kommer =)
#29, är premieringen inomhus eller utomhus? :) Funderar på att åka dit.
Annars har jag bara planerat in någon/några dagar på Strömsholmstävlingarna i juni, P.R.E. Championatet och sen självklart Bassholmen! ;)
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Jag väntar på att alla tävlingar och bedömningar kommer upp på SIF's sida, men jag kommer åka runt på ganska många islandshästtävlingar och bedömningar bland annat i;
Tingsryd
Norrköping
Linköping
Vånga
Strömsholm
Orsa
Eskilstuna
Mönsterås
ev. Säve
Vaggeryd
sen ska jag åka på Íslandsmót i Akureyri också ;)
Jag har inte kollat igenom alla tävlingar ännu, dels för att klubbarna inte skrivit in dem i sin planering på hemsidorna och dels för att jag inte haft tid.
Ska sätta mig ner och söka evenemang att fota under 2009 nu under lovet har jag tänkt :)
Men har iallafall tänkt åka på höstpremieringen om den inte krockar med någon stor tävling som förra året, har även funderingar på att åka på fältävlan i sommar, vilket kan vara spännande att fota :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# premieringarna av hingstar brukar alltid vara inomhus tyvärr.
Jag kommer inte gå på nån tävling tills jag fått mitt objektiv. Men jag har ca 1000 kronor kvar, så jag får hoppas att jag får det i julklapp =D
Om jag får det ska jag på massvis av tävlingar i Skåne, kanske kommer till Vetlanda också =)
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#31Íslandsmót i Akureyri kommer bli underbart!!
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Har inte planerat så mkt, men kollade lite snabbt och det är verkar intressant än så länge.
- Breeder´s Trophy, reg-lok, 17 maj, Kristianstads RK
- Nationell distans, 23 maj, Glimma RF
- Nationell körning, 12-14 juni, Skånska Körsällskapet
- Nationell hoppning, 28-31, Vinslövs RF
- Nationell hoppning, 9 maj, Fjälkestads RK
Sen blir det ju som sagt en massa mindre tävlingar, både hoppning och dressyr, utställningar osv. :)
Johanna - Instagram

Har inte hunnit planera så mycket än..
Men jag ska iallafall ta mig till ridklubbens dressurmeeting i slutet av juni :D
Det har inte kommit några tävlings datum än iår, men jag ska iallafall fota när vi åker till Brösarp (ska träna för Anna Skúlason, så smyger nog upp i backarna där o fotar också) i januari så jag hoppas på snö! 
#31 Om du kmr till säve, så får du säga hej om jag är där o fotar/tävlar ;)
Åker till min faster den 1 jan så då får jag fota hästar igen. :)
Medarbetare på Hästfoto.
Jag (hosthost
) och Olivia har satt ihop en fotokalender nu :) Så här ser den för närvarande ut..
- Lok/Reg ponnyhoppning, Härnösands Ridklubb, 30-31 maj
- Lok/Reg ponnydressyr, Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, 5-6 juni
- Nationell hästhoppning, Sundsvalls Ridklubb, 26-28 juni
- Regional ponnyhoppning, Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, 7 juli
- Nationell hästhoppning, Näsets Ryttarsällskap, 24-26 juli
- Lok/Reg ponnydressyr, Sollefteå Ryttarsällskap, 8 augusti
- Lok/Reg hästdressyr, Sollefteå Ryttarsällskap, 9 augusti
- Regional hästdressyr, Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, 22-23 augusti
- Lok/Reg ponnyhoppning, Kramfors Ridklubb, 5 september
- Lokal ponnyhoppning, Sollefteå Ryttarsällskap, 12 september
- Lokal hästhoppning, Sollefteå Ryttarsällskap, 13 september
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Lovisa har planerat in att vi ska åka till en massa tävlingar i Småland, men hur det blir med det vet jag inte. Tydligen ska jag flörta en massa med min släkt i Västervik så vi får bo där ^^
Jag lär väl också åka på en del i Stockholmstrakten, har bara inte bestämt vilka tävlingar än.
http://www.regret-nothing.com
#42 Västervikortens RF's paddock är helt amazing! Bakgrunden är underbar till 150%. Åk dit! :D

#42 JA! Men nässjö-eksjö-vetlanda är du väl med på, jag menar ponny sm är ju ganska niice : D
Jag har planerat att gå på dessa, sen om de blir alla är en anna femma… 8)
- Galopp, Täby Galopp, 11 Januari
- Reg dres, SFK, 22 Mars
- Reg/Nat dres, SFK, 25 April
- Reg/Lok fält, Waxholms Fältrittklubb, 9-10 Maj
- Nat dres, Djurgårdens RK, 23-24 Maj
- Elit dres, Vallentuna RK, 29-31 Maj
- Reg hopp, Roslagens RK, 31 Maj
- Strömsholmsdagarna, 4-7 Juni
- Nat hopp, Vetlandaortens RF, 19-21 Juni
- Reg/Lok hopp, Nässjö, 26-28 Juni
- Elit ponnyhopp (SM), Vetlandaortens RF, 7-9 Augusti
- Stockholm Horsegame, 28-30 Augusti
- Elit dres, Djursholms RK, 18-20 September
- Nat fält, Täby Galopp, 19-20 September
- Reg fält, SFK, 26-27 September
#44 Syns på Ponny SM! :D
Ingen som ska komma till kära lilla Billdal?
Jag har iaf planerat lite grann. ;)
5/1 - Maria Gretzer clinic - Billdals RK
28/3 - Elitponny hoppning - Billdals RK
29/3 - Div 1 Ponny hoppning - Billdals RK
5/4 - Div 1 Häst hoppning - Billdals RK
10/4 - Sveland Cup Ponny hoppning - Billdals RK
11/4 - Sveland Cup Häst - Billdals RK
Sen blir det ridläger på Stuteri MW, Gbg Horseshow och massa annat. :)
Jag håller just nu på att göra upp en planering, lägger in den när ja är färdig ^^
Nåjo, ingen som kommer ihåg vad hemsidan där man kunde kolla tävlingar och sånt hette?=)

Här är den =)
Tackartackar! :D
Det enda jag planerat in är Bassholmen, det SKA jag på. Resten ingen aning, rätt svårt när man sitter 150 mil bort och inte vet när man kommer hem riktigt… haha. Men i sommar blir det förhoppningsvis en hel del! :D
#39 nu är jag lite sen på att svara haha men tyvärr blir det inget Säve för mig iår, åker till Skellefteå istället och Vindur Vår!