Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 489 ggr
Saiop
0

Kritik på bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kritik på denna bild, hittade den när jag tittade igenom gamla tävlingsbilder och gjorde den sedan svartvit i photoshop och lite beskuren och sedan höjd kontrast. Säg gärna vad ni tycker…

NettanLindholm
0

Annorlunda bild med "skummet" i munnen som du fångat väldigt bra med bra skärpa! Den passar i  s/v. Bra jobbat! Kanske lite störande med den spöt/gren/benet(?) åt höger, men kan tänka mig att det blir svårt att få bra med hjälp av kloning..
Bra jobbat iaf!

Lagerquist
0

Jag tycker också det var snyggt fångat, och den gör sig bra i sv/v som #1 påpekade. Däremot skulle jag vilja ha mer kontrast i den (smaksak) i nuläget känns den nästan lite mörk, men det är ju upp till var och en så att säga. Annars bra jobbat =)

Saiop
0

#1 tack för din komentar. Funderade faktist på att klona, men eftersom det inte är min starka sida så lät jag den vara som den är.

#2 Tack för din komentar. Gillar den också i svartvid :) Okey, jo det där med mycket och lite kontrast är ju väldigt mycket smak och själv gillar jag lite lugnare bilder, eller hur man nu skall förklara det. Men kan ju alltid testa och se hur den blir om man drar upp kontrasten mera.

Någon mer som har någonting att tillägga om bilden?