Hjälp med kamera!
Jag har skrivit liknande inlägg här förut, men hittar inte tråden! 
Jag skulle behöva lite tankar och åsiker om Sonys DSLRA200W, fördelar, nackdelar med kameran? Jag är helt grön inom fotoområdet, och jag vill ha en lätthanterlig men bra kamera, men då kameror och dess utrustning är som rena kinesiskan för mig, skulle jag behöva tips och råd!
Jag vill ha en kamera för lite allroundfotografering, men mycket till hästfotografering; båda porträtt och för häst i rörelse. Till kameran ingår dubbla objektiv, standardzoomobjektiv 18-70 mm F 3,5 - 5,6 och ett telezoomobjektiv 75 - 300 mm F 4,5 - 5,6. Vad dessa siffror och nummer betyder har jag ingen aning om! 

putt :)
Artiklarna är ett tips från mig att läsa angående vad saker betyder, sedan kan man ju söka på google på recensioner.
Jag har inga egna erfarenheter av kameran så jag håller med #2, läs recensioner!
Angående objektiven så är 18-70mm och 75-300mm brännvidden på objektiven, alltså hur mycket du kan zooma. Har för mig att med en fullformatskamera är 50mm det ögat ser.. Eller så är jag helt ute och svamlar, men du får i alla fall ett hum om hur mycket det kan vara ;) Objektiv med en brännvidd runt 75-300 brukar lämpa sig bra till hästfotografering då du kan zooma en hel del. F3.5-5.6 och F4,5-5.6 är den största bländaren som objektivet ger (med just dessa objektiv förändras bländaren ju mer du zoomar, alltså kan bländaren vara 3.5 vid 18mm och 5.6 vid 70mm). Ju större bländare (lägre tal) desto mer ljus släpper kameran in. Dessa objektiv är inte jätte ljusstarka men duger okej så länge man inte har råd/behöver ett ljusstarkare (dessa är i regel lite dyrare). Ljusstarka objektiv brukar ha en största bländare runt 1.4-2.8.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Okej, tack så jättemycket! :)