Kritik på macrobild
Den här bilden fotade jag i somras, det är min älskade väns ponny. Lite annorlunda och sådär. Vill höra vad ni tycker om den. Den är inte beskärd, endast förminskad och lite uppskärpt.
Själv tycker jag om den men tycker det ser lite halvknasigt ut vid ögonen, men det kanske är knasigt på ett vackert sätt? Vad säger ni?
Den tilltalar mej verkligen! Fin komposition, bilden gör sej bra i s/v och skärpan ligger rätt men har du lagt oskärpa runt mulen? Intressant vinkel. Jag är kluven angående ögat. Nu ser det inte jättebra ut där, men jag tror inte att bilden skulle ha blivit densamma om ögat varit med. Fast jag stör mej faktiskt mest på det högra ögat, det ser rätt skrämmande ut tycker jag. Men överlag en väldigt fin bild, bra jobbat =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack så jättemycket. Nej, jag har inte lagt till någon oskärpa någonstans **:)
**Nä precis, och jag provade att beskära den så det vänstra ögat inte kom med alls men det såg ännu mer knasigt ut, då såg det ut som att ponnyn var "blind" på nåt sätt.
Haha, här är en bild från samma tillfälle. Synd dock att hon blundade på denna.

Håller med Marija, jag gillar också bilden skarpt! snygg komposition och bra kontraster. Också kluven kring ögat men samtidigt tycker jag inte att det stör så mycket, kanske att du skulle ha vinklat dig lite granna så att ögat inte kom med redan vid fototillfället. Tonerna är superfina och oskärpan ger en snygg effekt, bra jobbat =)
Tack så mycket :) Första gången jag känner att jag verkligen fått en speciell bild.

Jag blev väldigt förtjust i bilden och kan bara hålla med de föregående talarna! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
jag håller också med de över! annorlunda och fin bild! :D