Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 924 ggr
papercuts
0

Ýmir frá Holtsmúla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istävling i Göteborg 2007; Ýmir frá Holtsmúla och Tóti Arnarson.

Vad tycks?

Jappeloup
0

Vilken härlig  bild!! (det en da jag vågar mig på att säga ^^)

Lagerquist
0

Härligt uttryck och snygg effekt med rörelseoskärpan! Färgerna och exponeringen är trevliga, hade nog önskat lite lite mindre luft bakom och mer luft framför om jag ska påpeka ngt, annars mkt snygg!

IdaL
0

Härlig bild! :) Jag gillar verkligen känslan av tävling och folket stör mig inte alls. Jag tycker om rörelseoskärpan och skärpan ligger på rätt plats. Beskärningen och kompistionen funkar jätte bra för mig!

papercuts
0

Tack så mycket! :)

Bilden är snabbt beskuren dock, skulle även vilja ha lite mindre luft under också. Ska kika på det, tack!

Marija
0

Tyvärr så tilltalar bilden mej inte alls. Tekniskt sätt är den bra, läckert med rörelseoskärpan och steget är bra fångat! Till skillnad från #3 så är bakgrunden något som jag tycker stjäl uppmärksamhet trots en helt okej bokeh. Dock är det fina färger och du har fångat kraften och farten mycket bra.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Emma-lundqv
0

Härlig action-bild! Det är synd att hästen gapar, men det kunde ju inte du göra något åt.

Draumur
0

Gillar Ýmirs kraftfullhet i bilden, lite synd med alla människor i bakgrunden.

papercuts
0

Tack för era åsikter! Intressant att höra! :)

#6 Ja synd att Ýmir gapar, men så blir det ibland.

#7 Ja visst kan dom störa, men samtidigt så vill man ju ändå visa att fotot är taget på en tävling med mycket publik. Dock gillar jag egentligen inte sådana här bilder, vill helst ha så ren bakgrund som möjligt. Tog fler bilder på den andra långsidan då det var en vit bakgrund :-)

Toltaren
0

Snygg bild! Gillar steget och färgerna! Rörelseoskärpan är också sjukt snygg ;) Den känns lite väl brusig tycker jag, men iövrigt en snygg bild :)

Lueur
0

Som emma säger så tycker jag att om man är på en större tävling med mkt folk så ska de juh synas. riktigt flott häst, trots han är fux ;)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus