Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 499 ggr
LovisaJacobsson
0

Kritik: Köruppvisning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog den här bilden på en köruppvisning på Flyinge.

Bilden är endast förminskad.

Välkommen med kritik :)

LovisaJacobsson
0

Välj visa i nytt fönster tack!

FeliciaS
0

Jättefin bild! Jag älskar att man ser skuggan av ekipaget och beskärningen. Men strecket tvärs över bilden stör och i stort format är bilden suddig och framförallt väldigt brusig. Men med ett härligt ljus.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Anna
0

Bra jobbat. Gillar kompositionen, ljuset och skuggan.

Tekniskt sätt är den inte så bra tyvärr, med brus och oskärpa. Vad är strecket för något?

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaT
0

Det första jagslås av är att den är som tidigare sagt, suddig och brusig. Jag hade velat ha lite mer ljus på ekipaget, och då hade linjen i bilden kunnat ge en häftig effekt.
Men du har fångat ett bra stegläge, och ett fint uttryck hos hästen, samt att kusken är koncentrerad på vad hon gör.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Lagerquist
0

Jag gillar den! Komposition, steg och så vidare är mycket fint och pompigt! Skuggan ger en bra effekt och beskärningen passar bilden. Stör mig dock som de andra på den brusiga kvalitén & även ljusranden. Men jag tycker du gjort ett bra jobb! :)

mimmibackman
0

Snygg! Gör inget att det är rörelseoskärpa ger bilden lite fart. Dock ser det ut som att skuggan av hästen står still, rätt coolt ^^, Kanske att du antingen hade gått ner lite lägre med vinkeln eller högre för att slippa att sträcket går precis vid örat. Annars superfint :)

LovisaJacobsson
0

Tack allihopa!

Strecket är ljusslinga som låg längs kanten.

jag planerade inte speciellt mycket när jag tog bilden utan mest som ett minne över Flyingedagarna :)

Bilden är tagen med kitet alltså 18-55 i ett kolsvart ridhus :)
Så tyvärr hade jag ingen möjlighet att gå ner i vinkel.

filuraren
0

Gillar att hästen går i trav men skuggan får det se ut som en annan rörelse..Bre fotat ser ut som en fin kör bild i tidningar, bättre skärpa skulle inte vart fel…

Hannybee
0

Håller med om att den var lite väl brusig och strecket stör. Men det är en sådan bild man kan glo på hur länge som helst för att skuggorna och ljuset är så intressanta. xD