Kritik - blått öga
Häromdagen var jag en sväng i stallet med kameran för att fotografera ponnyerna lite smått i snön. Det blev en hel rätt så hyfsade bilder, men skulle gärna vilja ha lite extra kritik på dessa två bilder som föreställer ponnyn Sammys blåa öga.
Kameran jag har andvänt är en Nikon D80 kombinerat med tamrons 70-300mm.
Mvh Sara
Första bilden är otroligt bra! Det enda jag skulle vilja ändra är att mörka ner det där lite ljusare uppe i högra hörnet :)
Andra bilden gillar jag ej så mkt, hästen känns trött och ser tråkig ut :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Häftig öga han har! Tycker bilder var fina, gillar båda. På den först hade jag gärna velat se lite av bläsen och på tvåan kanske inte så mycket reflexer i ögat. Snyggt med den blåa himlen.
#3 Tack. jag ska fixa till det. Hade inte lagt märke till det på första bilden :P
Den andra bilden är kanske är lite mera av en smaksaks bild. Jag själv ser det som om hästen är ledsen. Men kan nu se lite när du nämner det, att han också ser trött och har ett rätt så tråkigt uttryk.
#4 Hah, hade inte ens lagt märke till reflexerna i ögat. Där ser man hur man kan stirra sig blind på sin bild :)
#1 Bra, skarp bild med fina färger. Dock är jag inte så förtjust i kompositionen, jag tycker att det är för tajt, vill ha mer luft till vänster. Annars har du gjort det bra tycker jag, läckert öga!
#2 Hade hästen haft en lite piggare blick så hade detta varit en riktigt fin bild! Ljuset är jättesnyggt och bilden är skarp. Bra komposition.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Håller med allt #3 skriver. Fantastisk bild, den första!
Tack för kritiken hörni. :) Ska tänka på det till nästa gång det blir lite ögonfotografering!
snyggt:D första bilden är nästan lite läskig.
Min blogg: SweGizmo.se
Tack!
Haha, ja, ibland kan hans öga skrämma en lite ;)
Tycker att första bilden var superhäftig! :)