Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 290 ggr
Loviiisa
0

Kritik - porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja höra lite åsikter om följande två fotografier. Motivet är min delfodervärdshäst Cherokee (P.R.E/Halvblodskorsning) och båda fotona är tagna med Canon EOS 40D + 70-200/2.8 L, ISO 200 och bländare 2.8

Loviiisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och porträtt nummer två.

IdaT
0

Jag tycker att #0 hade en superbra tanke, men jag hade velat ha med hela halsen, som den är nu känns den väldigt avklippt.
#1 Har ett bra skärpdjup, men du har inte lyckats fånga hästen riktigt, den blir lite tråkig. Den har jättefint uttryck, men det är en häst som vilken som helst.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Marija
0

#0 En intressant bild, bra idé. Färgerna är lugna och går i samma toner - bra! Gillar formen på hästens rygg/manke i förgrunden, den tillför ännu mera lugn. Dock skulle jag vilja ha mera skärpa runt ögat.

#1 Nja, den här faller mej inte i smaken. Bra vinkel och fint uttryck. Men tack vare himlens färg så sticker hästen ut väldigt mycket, skulle gärna sett samma lugna och harmoniska färger som på #0.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus