Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 470 ggr
Mari
0

Kritik: Öga macrobild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och testade mitt tamron 70-200 2,8 i fredags på ridskolans hästar, fick till denna bild när jag testade hur nära man kunde fota då det ska vara ett macroläge (?) på den.

Det jag tycker är jävligt synd är staketet som speglar sig i ögat men bortsett från det? Nått mer jag ska tänka på tills nästa ögonfotografering?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Toltaren
0

Helt underbar skärpa och fokusen har du prickat in helt rätt! Älskar skärpan och oskärpan som hamnar på ögonfransarna, super snyggt! Hade gärna sett att du tagigt ett steg åt vänster, så att du inte fått med så mycket av pannan. Vet inte heller vad jag tycker om reflexerna i ögat, så att säga. De två mörka strecken drar åt sig uppmärksamheten.

MVH Sofie

Mari
0

#1 Tack så mycket  :) Det var inte lätt att få hästen att titta åt det håll jag ville ;) Men nästa gång ska jag försöka få mer från vänster så att pannan ej syns lika väl.
Ja reflexerna i ögonen gillar jag ej, får försöka ta på någon häst som ej stå vid staketet…

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

Jag säger precis som ett, men jag vill att du tar ett steg vänster så att oskärpan inte skuggar ögat som det gör nu, det känns som om ögat kom väldigt mycket bakom pannan. Förstår du hur jag menar?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Mari
0

#3 Nej tyvärr förstår jag ej vad du menar med att "oskärpan skuggar ögat"  :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#4 Hrm… Då ska jag försöka förklara bättre. Jag tycker att ögat har lite fel vinkel, så att pannan tar för stor del av bilden, och även om den är oskarp dras mitt öga dit = pannan skuggar ögat. Förstår du nu?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Mari
0

#5 Nu föstår jag :) Alltså skulle jag tagit ett steg till vänster för att få en bättre vinkel, eller?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#6 Precis så menade jag Flört