Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 545 ggr
MLphoto
0

Redigering - porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt o fixade lite i photoshop, hade en gammal bild som fick vara försökskanin. Nu när jag är klar så vet jag verkligen inte vad jag tycker om den. Så jag ber er om lite hjälp, jag behöver kritik!

Bra/dålig, vad kan förbättras osv?

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Hannybee
0

Tycker den var jättehäftig, med "loggan" stör lite… Kan du inte fösöka få in din egen namnskrift istället? Det brukar bli mycket snyggare…

MLphoto
0

Den är anpassad för pixbox och då blir det bara första enklaste text att lägga dit.

Hannybee
0

Pixbox? x) Men annars var den som sagt jättehäftig tycker jag.

MLphoto
0

Tack. Jo pixbox, www.mlphoto.pixbox.se  =)

Hannybee
0

Aha, då förstår jag. :)

MLphoto
0

knuff =)

NettanLindholm
0

Jag gillar bilden !
Den är annorlunda och väldigt fin! stör mig lite på det ljusa i överkanten mot högra hörnet.. vet inte om det var meningen att det skulle vara så? Hästens vänstra öga försvinner lite in i det mörka. Om man kan "plocka fram" det lite mer blir det nog bättre.
Annars en mkt bra bild!

Trollis-
0

Har du målat med svart färg runt hästen? Ser ut så i alla fall, något som stör mig lite. Ifall du har målat så kan du ju alltid testa att använda Burn Tool (Efterbelys tror jag det heter på svenska). Tycker även att du skulle ha tagit med lite konturer av öronen.
Men annars gillar jag den ^^ Har gjort en del sånna där mörka bilder själv, riktigt roligt :)

MLphoto
0

#7-8, Jag har använt Burn Tool, men man blir lite blind och missar endel ställen tyvärr :P  Tack för kritiken!