Kritik: Fjording
Idag var jag och tog lite kort på en kompis fjording. Skulle mer än gärna vilja ha lite kritik på 2 bilder.
Fotade med Nikon D80 och 50mm/1,8.

#1 Ett fint porträtt! Lite annorlunda vinkel som gör bilden intressant. Stör mej lite på att ryttarens ben täcker rätt mycket av halsen. Annars bra skärpa och fina färger. Bra bokeh.
#2 Är en fullträff! Helt underbar bild. Gör sej väldigt bra i s/v, fint ljus. Bra bokeh och hästen har ett bra uttryck. Gillar att ögat är lite mörkare och sticker ut. Verkligen en jättejättefin bild!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 Tack Tack :D
Putt, någon mer som vill kommentera?
Bild 1: Jättefin! Gillar att fjordingen kollar fram sådär, ser ut som den gömmer sig bakom benet (?) Jag gillar ljuset och färgerna och att hästen ser nyfiken ut ^^ Det kanske skulle vart lite mer luft runt men inget man stör sig på, sen tycker jag ögat ser lite för mörkt ut men det kan vara denna skärm då den är uråldrig ;)
Bild 2: Håller med Marija att det är en fullträff :D Älskar den!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#1 Superfint porträtt, vinkeln och allt, men jag vill såå gärna ha bort ryttarens ben… : / Såg faktiskt inte ens vad det var först, men jag tror att det skulle bli bättre utan att man såg det.
#2 Gillar faktiskt, passar i svartvit… Skulle kanske haft med lite av öronen, men jag vet inte…
#1 Fint porträtt med bra ljus och bra uttryck. Spännande vinkel men den känns sned och ryttarens ben stör.
#2 Fullträff, som många andra sagt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Håller med de flesta ovanstående, fullträff. Passar väldigt bra i svartvitt.
Mvh Maja
Gillar både, jättesnygga.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

åå riktigt snygga bilder ;) gillar den andra extra mkt jag älskar bilder som är tagna i lite speciella vinklar :D

tack alla, mjo håller med om att ryttarens ben stör på #1 :)
#1 Väldigt fin bild, men det känns som att ryttarens ben är i vägen som någon annan redan skrivit. Men hästen är fint fångad.
#2 Som de andra skrivit, otroligt fin bild.

Åh, FJORDINGAR!!! <3
Ettan tycker jag kunde ha tagits ur en aning bättre vinkel. Benet och täcket stör. På tvåan saknar jag öronen, även om bilden blev ganska bra ändå! :-)