Kritik Siluett
Hejhej Vänner!
Idag var jag på tävling men ljuset var på tok för dåligt att fotografera i så jag testade endast mina första siluetter när hästar gick ut. Detta är en vad som jag är nöjd med dock något högt ISO då jag glömde sätta ner de efter försök med inomhus foto *dumma mig*. Säg vad ni tyckker! :)
Observera att detta är min ALLRA första siluett bild jag tagit.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag förstår hur du tänkt och det är en god idé. Bra exponerat, bra skärpa och ljuset faller in snyggt. Däremot hade jag valt en annan komposition, med hästen placerad i övre högra hörnet - för att få med skuggan. Jag tror att bilden hade blivit riktigt läcker då.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#1-2 Tack så mycket! Ska tänka på det vid nästa tillfäle ^^ Har äntligen kommit på er hemlighet bakom siluetten också
*happy*
Mvh. Ida Lundahl
Eftersom jag hitta en som va rätt OK så redigera jag den lite vad tycker ni om denna då? :)
Mvh. Ida Lundahl
#5 Tack :) Jo, men det är meningen den ska vara lite "extra mörkt" de ska kännas som man står i mörkret och typ väntar på att ekipaget ska komma in i dina armar.
Mvh. Ida Lundahl
*putt* Dåligt med komentarer var det här ;)
Mvh. Ida Lundahl
#0 Jag gillar idén och känslan är bra. Däremot tycker jag den är för brusig och jag hade gärna sett mer av hästen. Hade du fotat något mer från sidan hade vinkeln nog blivit bättre enligt mig.
#4 Den här är också mysig. Föredrar denna vinkel. Fint uttryck hos hästen, söt bild! Gillar inte kompositionen dock, tycker bilden är för långsmal och ekipaget för centrerat. Tycker inte heller om texten, den drar ner på intrycket och om man ska vara petig heter det "into", inte "in to".
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#8 Hehe :) Tack, ska tänka på det nästa gång jag försöker det ;) Detta var ju som sagt var första gången och de är lite ögonblick då fotona är tagna vid in/ut gången vid tävling rätt svårt att slippa allt folk omkring där ;)
Mvh. Ida Lundahl