Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 1101 ggr
eliinb
0

NIKON D80 + NIKKOR 50mm/1,8

Nu på mellandagsrean säljer de d80 med 50mm/1,8 för 4990 :-
Vill ju inte ha kitobjektivet då jag tror att det inte kommer användas då jag köper något annat.

Tycker ni att det verkar bra? =) Funderar starkt på att köpa den!

Metinia
0

Jag tycker att det låter som ett toppenpris! Dessutom har jag hört att 50mm/1,8 ska vara ett riktigt bra objektiv, det har ju stor och bra bländaröppning. Jag skulle ha satsat på det kitet om jag var du, ev köpt till ett annat objektiv om du känner att du vill ha ett till.

eliinb
0

#1 Jo, tänkte ju det. =) Det objektivet passar ju bra i de flesta lägena. Och nästa månad kanske jag får råd med ett telezoom eller om jag väntar till sommaren och köper ett sigma 50-150/2,8.

Marija
0

Objektivet är guldvärt, används till allt, skärpan är grym och bländaren likaså :) Tror absolut att det är ett bra köp, Nikon D80 är en trevlig kamera!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

eliinb
0

Jo jag är nästan 100% säker att det blir den! Gäller att vara först nu då ;) hehe

Metinia
0

Vilken affär hittade du detta braiga erbjudande i?

eliinb
0

Mediamarkt :)

eliinb
0

Mediamarkt :)

eliinb
0

oj dubbelpost, radera gärna ena ;)

Metinia
0

#6: aaa, där kan det ju vara sjukt billigt ibland

Marija
0

Man kanske får ta sej en tur ner till Sundsvall i mellandagarna då ;)

eliinb
0

#10 Det gör du rätt i , hehe. ;)
Ska du köpa ny kamera eller något annat? Eller bara kolla kanske =)

Funderar att försöka ta mig in på birsta city också men där lär det vara kalabalik. Folk är ju som galna. De slåss ju om rea-grejerna! Haha helt sjukt ju.

Marija
0

#11 Har funderat på ett Sigma 50-150/2.8 :) Hahaha, nästan så man vill åka dit för att bara kolla haha! Vart bor du? I Sundsvall?

Magster
0

Tycker det låter jättebra! Objektivet verkar vara ett toppenobjektiv också, bra bländare - perfekt att ta bilder inomhus med. Slå till!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

LovisaJacobsson
0

Det låter som ett super erbjudande! Har tänkt att köpa ett sådant objektiv till min D80 :)

eliinb
0

#12 Jag bor i sundsvall =)

eliinb
0

Jo, och dessutom får man det till priset av vad bara kamerahuset kostar vanligen! =D

Köper den nog så fort jag får pengar =)

Toltaren
0

Vart någonstans köper du den? =)

eliinb
0

#17 Mediamarkt. :) Om den finns kvar vill säga.. Men det hoppas jag. =) Alla i hela sundsvall ska väl inte köpa en nikon d80? :D

Fiaa2
0

Funderar på att köpa en där ja me :D Har ju Mediamarkt 15 min från mej ^^ :D

eliinb
0

#19 Gissar på att du menar mediamarkt och inte i sundsvall ;) Men ja, det tycker jag du ska göra! =)

Toltaren
0

#18 Det finns ju typ i Uddevalla också :O Ska kolla upp det objektivet tror jag minnsan *vill haaaaa*

eliinb
0

Haha jo det verkar bra =)

LovisaJacobsson
0

#21 Fins det i UA??? :D

Har redan en D80 men min kompis ska köpa en när hon får råd, och det här var ju riktigt bra erbjudande!

Kristall
0

Objektivet verkar bra iaf. :) (inte ett nikon-fan [a])

Har själv funderat på att köpa det objektivet (har ett likadant OM analogt objektiv) till min Olympus. (:
Visa gärna bilder sen, iaf. (=
Och lycka till med köpet! :]

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Toltaren
0

#23 Höhö, det var visst i gbg (A) men det är värt att åka dit o köpa den tror jag minsann! :)

Fiaa2
0

Köpt en idag :D

eliinb
0

Var sååå nära att köpa den, men gjorde inte det. :( Vill ha den jättemycket men var tvungen att köpa massa annat och det skulle jag inte haft råd med där då jag skulle bli helt pank om jag köpt den. Men innan sommaren har jag den i alla fall. Jag SKA ha köpt den innan sommaren!

hhannaz
0

Jag ska iväg nu imorrn så ska jag nog slå till på en D80 med 50mm/1.8 objektivet =) Hoppas verkligen att den inte är slut nu när jag äntligen har råd…

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Fiaa2
0

#28 vart hade du tänkt att köpa den? :)

skickade morfar att köpa den idag, och han fick tag i den sista på media markt i Nacka forum (du bor väll i sthlm?) så den kan mycket möjligt vara slut ;)

hhannaz
0

#29 På mediamarkt i Nacka Forum utanför stockholm =) Och nu har jag äntligen köpt den! Och jag är riktigt nöjd med både kameran och objektivet.

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Metinia
0

#27: Synd att du inte köpte den. Tvivlar nämnligen på att du kommer hitta något lika bra erbjudande på ett tag, fast man vet ju aldrig med Mediamarkt. Hoppas du hittar något bra erbjudande på den till sommaren! :)