Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 619 ggr
IsaHolm
0

Nikon d80 död?

Jag har länge sparat till att köpa nikon d80, och nu har jag snart råd.
Men nu efter årsskiftet har jag märkt att modellen finns på mycket färre hemsidor och affärer. Stämmer det att dom slutar tillverka d80:n som dom slutade med tex d50:n?
Tar d90 över nu?
Så tråkigt isf, jag har ju inte råd att köpa en d90 eller "bättre" och jag vill ju inte ha en "sämre" än d80. Gråter

Mari
0

Du får ta och köpa en begagnad då? :)
Vet tyvärr ej om de ska sluta tillverka den eller hur det är

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IsaHolm
0

putt

pessimisten
0

Den säljs väl fortfarande..?

IsaHolm
0

jo det gör den ju, men den gör det på mkt färre ställen, te x om man kollar på prisjakt så finns det bara 2 hemsidor som fortfarande säjler kameran, och för ngn månad sen var det kanske 15 hemsidor..

FeliciaS
0

Du kan väl köpa en begagnad? ;)
Det är samma med Canon EOS 400D, den ska (har?) sluta säljas nu och istället säljs EOS 450D. Fast de två är ju rätt lika och ligger på i princip samma prisnivå..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

HBKbruden
0

Den har slutats tillverkats ja, men än så länge finns det ju fortfarande i en del affärer.. så antingen köpa den i de affärerna som fortfarande har den, annars är det begangnadsmarknaden som gäller.. finns säkert d90 på begangnadsmarknaden med, iaf några fåtal.. den bistra sanningen med fotovärlden;) uppdateringar kommer hela tiden..

ElinH
0

Om jag skulle köpa en D80 skulle jag öka på ;)
D40 är det likadant med, de har också slutat tillverkas men finns fortfarande kvar i butikerna som säljer slut på dem.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

IsaHolm
0

haha, jo men det finns inga bra erbjudanden längre :P Ska köpa begagnat… men det jag är rädd för är att jag blir lite lurad på pengarna..