Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 622 ggr
Emelie-G
0

Körtävling i regnet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte idag ut och fotograferade körtävlingar vid Tjolöholms slott några mil söder om Göteborg. Efter att ha vart där i fem minuter började det ösregna, och det blåste även en hel del så mitt paraply blåste sönder. Himlen var helt grå och ljuset var väldigt dåligt och tråkigt, men trots det blev det en del bilder ;) Bifogar ett par av de här, konstuktiv kritik önskas. Bilderna är oredigerade, så lite tips på redigering välkommnas också :)

Första bilden ut föreställer en fjording under precisonsgrenen som går ut på att man ska köra en liten bana mellan konor. Högst upp på konorna satt det tennisbollar som man skulle undvika att välta.

Emelie-G
0

Andra bilden, ponnyn är en welsh. Eftersom att konorna i bakgrunden tillhör grenen vill jag inte klona bort dem.

Emelie-G
0

Tredje och sista bilden, gillar hur bakgrunden liksom 'fades away' :)

Granatapple
0

Jätte fina bilder, allihopa. Men den tredje är absolut min favorit. Den utstrålar verkligen en gammaldags känsla, det får en att känna sig som om man har kastats tillbaka 200 år i tiden!

Cavello
0

De två första var ok men den sista var mycket, mycket bättre :) Riktigt fin känsla.

MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se

Kattapult
0

Jag tycker det är ganska häfigt att du lyckades ta så fina bilder i ösregn och blåst. :P

Tycker också allra bäst om den sista. Hästen har så söt min ;)

linnrisedal
0

Har du några fler bilder, och då syftar jag på en vit welsh och ett fuxigt gotlandsruss?

Emelie-G
0

Tackar, tredje bilden är även min favorit för dagen :)

#6 Tyvärr inte, stannade bara drygt en timma pga vädret.

divansson
0

Jättefina bilder! :) Utan konerna på #1 hade det blitt en annan stämning enligt mig.. #2ans tunga ser konstig ut :S  det är tungan va?

Jessica76
0

Mycket fina bilder!! Finns det möjlighet att köpa tvåan?

Vill bara tillägga att hon är korsningsponny. Mamman är shettis och pappan arab och brittish riding pony. Skrattande

Anna
0

#9 Emelie är inte så aktiv här längre eftersom hon lagt ner fotograferingen. Maila henne på mligertmo@hotmail.com istället!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LinaN
0

tyckte om 3e bilden, men att tungan slänger ur mungipan förstör intrycket för mig. annars diggade ajg starkt ljuset på den.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.