Kritik - porträtt

Ett jättebra fotografi vinkelmässigt! Dock tycker jag att bilden är aningen blå? :-P Jag skulle även prova att ljusa upp själva hästen med hjälp av justeringslager i PS, men det är ju bara min åsikt ;-)
Bra vinkel, fint uttryck och bra skärpa. Ljuset ligger bra, kanske något mörkt. Som #1 säger, den känns lite blå i färgerna. Fin och inte allt för utstickande bakgrund.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Fin skärpa, fint motiv och snygg bakgrund. Bra grundporträtt, men du skulle behöva jobba lite med det i något bildredigeringsprogram tycker jag. T.ex. ljus upp bilden lite, öka kontrasterna lite för att få finare färger. Kanske öka färgmättnaden lite?
Det är ltie av en smaksak, men jag tycker att du skulle ha zoomat ut/backat något steg när du tod bilden, dels för att en kameralins är "böjd" och ger lite konstiga proportioner när man kommer för nära det man fotar, men också för att hästen känns aningen inklämmd i bilden. Lite mer luft hade inte skadat.
I och med att du skriver att du försöker "komma underfund med" din kamera, tar jag det som du nyligen fått/köpt den och är nybörjare på den. Men bra start tycker jag att du fått, kämpa på och träna massor så blir du bättre och bättre! Lycka till!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Kan bara hålla med övriga och vill lägga till att grimman störs jag lite av men de kan du inte göra något åt jue ;) Bra jobbat annars :D
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com