Sålt kameran.
Hej kära vänner. :)
Nu har jag sålt min Canon 400D som jag inte trivdes riktigt med :)
Den ska skickas på måndag, kommer kännas kontigt utan kamera ett tag.. Trist också att jag är kameralös till Göteborg Horse Show :(
Nu till mitt trevliga problem: Jag har lite beslutsångest då jag inte riktigt kan bestämma mig för antingen en Canon eos 30D eller en Nikon D80. Kommer att köpa beg.
Jag skulle trivas bra med båda kamerorna, Dock vill jag väga lite för och nackdelar, och det är ju alltid trevligt att höra andras åsikter.
Det känns som att 30D är mer proffsig, då den är bättre byggd än min 400d, har spotmätning och så.
D80 är ju också en förbaskat trevlig kamera som jag har varit kär i länge. Dock lite knöligt att lära sig ett nytt menysysten då jag är van vid canon..?
Älskar greppet på denna kamera. Dock känns beg. priset inte så lågt, skulle nästan få en ny för samma pengar.
Om ni har lust får ni gärna säga vad ni tycker, och gärna varför. Skulle vara jättesnällt om ni ville hjälpa mig att reda ut mina tankar lite :)
Har ingen aning på vilka priser det är i nuläget. Vad kostar D80 respektive 30D?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
En 30d finns för ca 4-5 tusen beg. Likaså D80. :)
Har du testat en 30D? I så fall, vilken ligger bäst i handen? Har du Canonobjektiv som du ska behålla skulle jag fortsätta köra på Canon.
Och som jag redan sagt - Nikons menysystem är underbart.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Nix, har ej testat 30D men däremot 40D och den låg kanon i handen, jag antar att de är ganska lika varandra.
Skickade med alla objektiven till den som köpte 400dn :P
#4. Det är inga större skildander mellan 30D och 40D, bara det att 40Dn är lite lite större. :)
jag själv har en D80 och den ligger mig varmt om hjärtat!