Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 552 ggr
Metinia
0

Kritik: Färgtoner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer samma bild som jag redigerat i två olika färgtoner, först en kall blå ton och sedan en varmare röd/gul ton. Vilken är bäst? Motivera er!

Metinia
0

Här kommer den andra med lite varmare färger.

IdaL
0

Jag tycker om #0 bäst eftersom #1 känns grenen/andedräkten vid nosryggen alldeles för upplyst och de drar upp märksamhet! Annars en väldigt fin bild på en söt häst! :D

IdaSH
0

Jag tycker mer om #1, den andra är lite för blå för min smak :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Marija
0

Båda var riktigt läckra tycker jag.

#0 utstrålade iskall vinter/höst. Medans #1 kändes mer som soluppgång en mysig vårdag.

Hur ser den ut i "korrekt" vitbalans? Varken varm eller kall alltså.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

Jag föredrar nog den värmare tonen framför den kallare men grenen tar för mycket uppmärksamhet i båda tyvärr. Undrar också som Marija hur den ser ut i korrekt vitbalans. Glad

NettanLindholm
0

jag gillade den första mer. Den passade bäst ihop med andedräkten då det verkligen visar att det är kallt ute :) så den är min favorit!

Metinia
0

Här kommer originalet, enda jag gjort med den är att den är klippt och en logga har kommit dit. Jag ska tillägga att jag tycker inte originalvarianten är dålig, är faktiskt nöjd med den också. Men jag gjorde de andra varianterna för att testa hur det blev och hur skicklig jag var på att ändra.