Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 507 ggr
ElinSvensson
0

Kritik: Snö bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferad 2 kompisar idag. Båda hade svarta hästar, och ljuset var mycket underligt framåt eftermiddagen, och skiftade molnigt/sol men gjorde ett gott försök i alla fall.

använda mitt tamron 55-200 som inte gjorde annat än omfokusera i princip hela tiden. f/ 4-5.6, ISO 200, 1/2000-4000

Kritik tack =)

MVH Elin

Bea & Hillman

ElinSvensson
0

Bea & Hillman

ElinSvensson
0

Bea & Hillman

Något udda, men på något vis gillar jag den! =)

ElinSvensson
0

Hanna & Mulligan

ElinSvensson
0

Hanna och mulligan

Kanske blev lite många.Kritik tack =)

Marija
0

#0 Jag tycker att du trots de kanske inte allra bästa förutsättningarna exponerad denna bild bra. Snyggt fångat steg och bra komposition. Tycker faktiskt att ljuset är häftigt, bra jobbat!

#1 Den här bilden faller mej verkligen i smaken! Färgerna, vinkeln, kompositionen, skärpa, skärpedjup, allt är kanonbra. Dock saknar jag det där lilla extra, vet inte riktigt vad men det där som gör en toppenbild till en WOW-bild - annars en jättefin bild!

#2 Urläcker den här med. Gillar snön som flyger runt bakbenen, fin siluett! Bra komposition och vinkel. Snyggt ljus. Kanske hade bilden blivit bättre om ryttaren böjt ryggen åt andra ryggen ("svankat") så att det där lilla hålrummet täckts och ryttaren stigit fram mer i bilden.

#3 Snygg placering av ekipaget förhållande till ljuset! Även här, fin vinkel, gillar snön i förgrunden. Kanske hade denna också varit snygg som siluett? Just nu känns den lite alldaglig.

#4 Jättefint ljus, gillar även här snön som yr. Dock är kompositionen trist om man jämför med resten av bilderna, en annan hade piffat upp bilden rejält!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ElinSvensson
0

#5 Tack så jätte mycket för kritiken, och tiden! =)
håller med dig med det du sa, och sista när du säger det, kunde jag lyckats bättre med komposisionen bättre, tack så mycket!

Anna
0

#1 Är verkligen underbar enligt mig! Jättevackert ljus, bra färger, fin vinkel och ja, jättefin bild helt enkelt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

Jag orkar inte komentera alla men dom är super fina allihopa men jag gillar #2 bäst! super duper bra jobbat. Men en fråga varför är de rundade kanter på alla ? Oskyldig

BrightGloria
0

#1 Otroligt vacker!
De andra bilderna är också jättebra men #1 är super! Skrattande

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

ElinSvensson
0

Tack, så jätte mycket! Skrattande

#8 Dom är förminskade för bilddagboken, och när jag lägger ut dem där brukar jag alltid ha rundade kanter. =)

NettanLindholm
0

jättefina bilder verkligen ! Du har lyckats väldigt bra med mörk häst mot ljus snö! superbra jobbat!