Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 569 ggr
IdaL
0

kritik: Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan vänner!
Jag satt och kollade igenom lite bilder idag som jag tagit precis när jag fått min kamera redigerade dom lite och undrar nu vad ni tycker? ni får ju utgå från att jag precis fått kameran och var inte super duktig och det är auto inställningar.

Denna bilden är tagen super motljus och jag vill nog försöka en siluett så jag mörka ner hästen lite. Vad tycker ni? Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker.

IdaL
0

Detta är en liten ögonblicks bild tagen när han kommer springande förbi mig. Tagen ovanifrån men jag gillar det på något sätt endå.

IdaL
0

**BONUS BILD!
**En bild tagen på en P.R.E häst när jag var på RIKS bilden i sig är rätt dålig men jag gillar hästen då den ser otroligt gullig ut. Halsen ser breeeeed ut och kan säga de var den också x)

NettanLindholm
0

#0 hade kunnat bli en superfin bild, men faller mig inte riktigt i smaken med alla dessa olika färger.. kanske bättre i s/v? förutom alla färger och sådär så är det en mysig bild med härligt ljus. känns lite oskarp också..

#1 söt ponny! stör mig inte så jättemkt på att den är tagen ngt uppifrån, men därimot att den är tagen lite sent, bakifrån. men eftersom det var en ögonblicksbild och du antagligen inte var riktigt med ? så hade den bra skärpa!

IdaL
0

#3 Tack så mycket för kritiken :) Såhär? här är den i s/v.
Jo, precis #3 är ögonblicks bild ;) såg bara hur han kom farande så fick upp med kameran snabbt det är inte ofta den lata ponnyn springer x)

IdaL
0

Oj! :S Manen och svansen blev helt gråa.. Antar de är för de va överexponerade.

NettanLindholm
0

#5 ah, nu var det det som förstörde istället XD haha, men annars föll den mig mer i smaken när det inte var så mkt färger (: men i s/v så syntes oskärpan mkt mera.. hmm..är lite kluven om vad som blev bäst nu.. :P

NettanLindholm
0

försökte "matta" ner färgerna lite på den första, hoppas att det är okej? :)

vet inte om det blev så mkt bättre men.. (;

IdaL
0

#7 Ja! :) den ser mkt bättre ut nu :D Bra gjort ^^

denisesalomonsson
0

fina bilder, dock är jag inte så förtjust i första bilden då den var lite väl redigerad, annars fina! (=

Lagerquist
0

#0 Gillar inte alls tyvärr, alldeles för kontrastig och för förstärkta färger. Jag antar att detta inte är originalet, kan man få se det isället? Motljuset ger en snygg effekt dock. Vinkeln är också lite konstig hästen ser skev ut, fast uttrycket är ok!

#1 Bättre toner! Fast han smälter in lite väl mycket i bakgrunden vid ganachen, lite mer kontraster ändå kanske? Bra uttryck men testa att den den mer från sidan så att man inte tittar på hästen så snett bakifrån, heller mer bakifrån eller mer framifrån i sådana fall.

#2 Faktiskt min favorit av de tre även om detta ändå var en bonusbild. Fint uttryck bra komposition, aningen mörk dock.

IdaL
0

#9-10 Tack! :) Jo #0 skulle jag försöka till en siluett men de blev lite mycket med alla färger antar jag ;)

Anna
0

#0 Som övriga sagt, för starka färger. Bilden känns även fotad uppifrån.

#1 Sött, men tycker hästen smälter in i bakgrunden för mycket. Den känns även fotad lite bakifrån vilket jag inte gillar. Fint med manen som rör sig, det ger lite liv till fotot.

#2 Uttrycket är bra, likaså skärpan och skärpedjupet. Däremot gillar jag inte vinkeln och inte kompositionen. Tycker hästen ser klumpig ut och dessutom avklippt nedtill. Den ser även lite ointresserad ut i blicken vilket gör att iallafall jag som betraktare också blir lite ointresserad. Fotot ser dessutom redigerat ut, hästen är jätteljus på huvud, hals och bringa på min bild men magen och lite av bogen är jättemörk, som om du ljusat upp hästen men inte hela? ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

#12 Tack för kritiken :) Ja, #0 är fotad uppe ifrån och ser lite konstig ut de håller jag med om. Och ja, #2 är nått försök till någon taskig redigering x)