Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 572 ggr
nibema
0

Kritik: Busiga islänningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två inte helt purunga herrar som fick busryck. Jag försökte att fånga det vilda med kameran. Här är två av bilderna, tagna direkt efter varandra.

Tacksam för konstruktiv kritik.

nibema
0

Här är bild nr 2.

Anna
0

#0 är helt underbar! Grym bild! Kompositionen och perspektivet gör att man verkligen dras till de två hästarna. Underbara färger. Saknar kanske lite kontrast. Jättefint! Bra jobbat.

#1 är också bra men inte alls lika bra som den första, pga att man inte ser någon av hästarnas ögon. då tappar jag intresse för bilden. kompositionen är heller inte lika slående här.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jojjehanna
0

Gillar också #0 jättebra!

Toltaren
0

#0 är skitsnygg verkligen! Gillar #1 också, den är liksom aldrig sedd förut om du förstår hur jag menar, men dock lite tråkigt att man inte ser ögonen :)

Jojaton
0

jättefina bilder båda två, härliga ögonblick :) gillar bild #0 bäst, men skullr vilja ha lite mer kontrast i den.

Johanna - Instagram

nibema
0

Tack för svaren! Det var lite knepigt med kompositionen ibland, då jag ville undvika att få med foderhäckar och andra störande saker (t.ex förbipasserande bilar) i bakgrunden.

Har många busbilder på samma hästar, fast där man ser ögonen på åtminstone en häst, bland annat denna:

Marija
0

#6 Väldigt häftig! Väldigt mycket actionkänsla som förstärks av den flygande manen, men samtidigt jättecharmig. Snyggt också med en helvit himmel där man ser manens konturer jätteväl.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

nibema
0

Tack!

Sanni
0

#6 Jätte fin bild! Tycker manen är helt otrolig! :D Vet inte, men på någotvis stör den andra hästen mig lite medan den endå passar där med sina tänder! :) Kan inte bestämma! Fint!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)