Shettis i hagen bilder - Kritik

andra OBS! oredigerad

Väldigt oskarp.
Bild 3 tyckte jag var den bästa
Dom var ganska matta och oskarpa, men jag antar att det är din kamera som är boven i dramat. Dock har du fotat hästarna i bra lägen, öronen framåt och dom är koncentrerade på dig.
#1 Hade kanske kunnat fotats några sekunder senare, så att benet hade varit mer utsträckt. Det är inte lätt med shetlandsponnyer, jag vet.
Det ser även ut som om dom två första bilderna är fotade i motljus, och det gör jättemycket skillnad i kvaliteten, så tänk på vart du har ljuset.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

ja, jag har en enkel digitsl kamera i väntan på system, men ska tänka på det andra!

putt
#0 Shettisen är väldigt söt! (; Bilden var oskarp och staketet bakom störde. Vet inte men bilden var inte riktigt i min smak..
#1 Oskarp. Tycker det skulle ha varit bättre med mera luft framför hästen och inte bakom, kändes lite trångt där fram.
#2 Tycker okså att den här bilden är bäst av alla. Endå stör mig när man ser början av fram fötterna. Om man skulle beskära bilden så att bilden slutar vid magen skulle den bli bättre! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#0 Riktigt söt och kompositionen är bra. Synd att den var så oskarp och brusig men jag gillar det dimmiga på nått sätt, ger bilden en mystisk känsla.
#2 Kompositionen faller mig inte i smaken, gillar inte vinkeln heller då kroppen är avhuggen och sluttar så starkt. Fint uttryck från hästens sida annars.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Bild 1: Mycket mysig och stämningsfull, dock oskarp eller är färgerna bara dassiga? Gillar denna bild bäst
**
Bild 2:** Kan jag ej kommentera då du ej rotera den åt rätt håll.
Bild 3: Fin bild, tycker dock hästen känns framtung och det är nog pga vinkeln eller så har bilden blivit sne bara.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se