Göteborg Horseshow 2009
(sökte efter liknande inlägg men hittade inget, om det mot förmodan finns så får ni ta bort det här).
Tänkte bara höra vilka som ska till Göteborg Horseshow nu nästa vecka. Vilken dag/dagar ska ni dit och följer kameran med? Vad ser ni mest fram emot att se?
Själv ska jag vara där hela lördagen med ca 50 pers från Alvesta Ridklubb. Kameran ser inte ut att få följa med mig dock, känns jobbigt att släpa runt på den
.
Under lördagen ser jag mest fram emot GP-ponny, Mounted Games och Göteborg Trophy. Men egentligen är det världscuphoppningen som jag vill se, men den får jag följa på tv:n på söndagen istället.

Jag ska dit på fredagen, vet inte vilken sektion men iaf rad 2 & 7! :)
Jag ska dit hela lördagen
kameran är en självklarhet
Jag ser nog mest fram imot GP-ponnyn!
Jag ska sälja program där med en kompis, så är där alla dagar :) Alla får ta och köpa av mig

Jag ska dit på torsdag, troligen utan kamera då vi bara ska på mässan, orkar inte släpa runt på systemare då… däremot följer kompakten såklart med =)
Ska dit lördag. Kommer inte heller ihåg vilken sektion, men första raden på båda showerna. 

Ska dit på Fredagen, hela dagen. och så kanske vi åker ner någon annan dag och bara går på mässan.
Ska inte dit alls - men ser fram emot en massa fina bilder från er som tar med er kamerorna!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag ska dit på lördagen, dock ska inte kameran med då den är såld :'(

Jag ska dit fredag eftermiddag och lördag förmiddag. Ska också försöka snylta lite på syrrans kamera (har ingen egen) och shoota lite. Är super-pepp! Längtar efter att shoppa loss på mässan också, ska bli kul!

Jag ska dit på torsdagen och fredagen :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#3 om jag ser dig ska jag se till att köpa av dig ;)
ni som ska dit torsdag/fredag, fota gärna "Morgondagens stjärnor" om ni har lust :D jag jobbar hos Pelle Melin, tävlingsryttare och hans son ska tävla där då. Viktor Melin. Skulle vara lite roligt att se då jag inte kan åka dit själv.. :)
Jag ska gå dit på heeeeela lördagen :D
10-22 med kameror och vän med mig, så det ska bli jättekul! :)

Jag ska dit hela fredagen :D
Jag ska ev. dit på lördagen, får se hur det blir! Isåfall blir det nog en del fotande kan jag tänka mig.

Alla som köper programmet (självklart av Emelie-G då ;D) får också kolla s. 61 där min pappa har intervjuats! :)

#16 ska kolla såklart! :D
Jag ska dit på lördagen med klubben. "omröstningen" blev att vi åkte på lördagen men jag vill hellre kolla på världscup hoppningen för alla toppryttare skall tydligen vara med, tråkigt att missa det.. 1,40 hoppning är inte lika spännande tycker jag, känns mera som en clearound inför söndag, eller så :P
Åhh!! kag viiiiill deeet :O
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#17 Fast de har ju Göteborg Trophy på Lördageftermiddagen/kvällen det är 1,50m hoppning och där brukar de bästa vara med. Men jag tycker ändå världscuphoppningen är det mest intressanta, kan de inte bara råka flytta den till lördagen? 
Ska tyvärr inte enda upp till Göteborg, men vi ses i Falsterbo istället 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

GAH! Kom precis hem från GHS, var heeeeeeeeeelt superkul :D Briar startade ju sin sista tävling på svenskt mark, det var så man tappade andan, alla stod upp och klappade som tusan och Jan log så nästan så han sprack. Grymt med rysningar och nästan en tår, sjukligt fin är han! Sen fick jag och min kompis även varsin bild med han Alexander från Idol, kocken/bagaren och även han som var/är bög i Bonde söker fru! :D
Nu ska jag äntligen ladda in bilderna! ^^,
#20 Dit ska jag med :D
Mvh. Ida Lundahl
#21 Såg det på TV nyss :'D det var verkligen så man rös!! helt underbart!

#3 Såg dig rätt mycket ;) Sålde du många program? ;)

Jag var där på torsdagen, fotade inte alls mycket men några få bilder blev det.
Försökte ladda upp här men min data är lite seg så det gick inte, men om ni har bdb så kan ni hitta några bilder på k4riiin som jag heter där. Annars kommer de komma upp på min hemsida, warnmarkfoto.se
(:
#24 Verkligen! :'D man blev nästan tjutfärdig av att se dom!
Briar är helt otroligt underbar x') Helt super käär i den hästen och Jan sätter ihopa Küren såå himla bra till hans rörelser! han gjorde verkligen en perfekt avslutning! :)
Mvh. Ida Lundahl

Åh det är så hemskt tråkigt att jag inte kan vara där
Men jag såg Minna Telde & Don Charly (ryyysningar seriöst, så himla bra) och Brink & Briar (ännu mera rysningar) på TV igår, jädrar alltså jag hoppas hans sista start i Las Vegas är samtidigt som jag är där! Ska titta på hoppningen ikväll också, jag är avundsjuk på er som är där! 

Hähäh! Med på GTs hemsida mitt uppe mitt plåtande ^^ Länk

Har aldrig varit ett Briar-fan måste jag erkänna, men i fredags måste jag erkänna att han var alldeles underbar! Har alltid hejat på honom förut bara för att han var svensk, men nu gjorde jag det "med hela mitt hjärta" eller hur man ska säga ^^ Hahah!
Förresten måste jag säga att det verkligen var fullproppat med systemkameror som susadera runt nere vid "rinken". Har verkligen ökat de senaste två-tre åren. Kul :)
Vill så gärna vara där på söndag också! Men man är ju inte gjord av pengar. Har varit ett super- gbg horse show - år om ni frågar mig. Alltid en speciell känsla just där, nej, nu blir jag alldeles sentimental..
#25 Du skulle sagt hej eller nåt!
Var det någon som såg på fredagen (?) när Helena Lundbäcks häst gnäggade när de kom in, och verkligen hela publiken sa "aaaaaaw"? Ganska komiskt haha. Och grymt kul att Svante vann världscupklassen i söndags!! Jag har vart på hans gård 
#24 Otroligt härlig bild!**
#32** Var stod du ungefär vid 9.45 under lördagsföreställningen? Såg någon jag tyckte påminde om dig (satt till det lilla jag hittills sett av bilder osv).
Jag är så sur över att svt.se inte kunde tänka sig att lägga upp mer än ett ynka klipp från helgen
Hade sjukt gärna velat se både Jan Brinks och Minna Teldes ritt. Efter Roffes otroliga OS silver i Hong Kong tycker man att medierna borde ägna ridsporten mer plats!
Tyckte lördagens program var rätt håligt, tyckte det var ganska lite av både tävlingar och show. Hoppas de fyller ut det bättre nästa år. Men taket lyfte riktigt när Rolf-Göran nollade med Casall la Silla i grunden på Göteborg Trophy! (hittade ett klipp från youtube för de som inte var där men vill lyssna
http://www.youtube.com/watch?v=fNcCPQK9eFE&feature=channel_page )
För övrigt hittade jag den här "landskampen" Sverige vs. Norge, eller snarare Rolf-Göran vs. 2 Norska repotrar i b.la. armhävningar och diktskrivning… http://www.youtube.com/watch?v=hk_bkaIfqwE&feature=channel_pagedet var lite smått roande (mest förvånande) om intet kan ni ju spola fram till slutet till prisutdelningen av kexchoklad 

#33 Jan Brink och Minna Telde's ritter visades på lördagskvällen på svt =)

#32 Jo, tänkte göra det.. Men du stod och snackade med kompisar så ville inte störa 

#33 Tack så mkt! :D