Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 542 ggr
Linaah
0

Kritik - Hästbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha kritik på några hästbilder. Glad

Linaah
0

Pärlan

Linaah
0

Lukas

Linaah
0

Kloker, Pärlan, Bacardi

Linaah
0

putt

Adrina
0

#0 Söt ponny! Gillade dock inte blixten i bilden samt skulle jag vilja ha med hela öronen och mer luft fram där hästen tittar då.

#1 Även här en jättesöt ponny fin grimma, stör kanske lite pga av att den är så stor med luddet, men färgerna passade bra ihop (brunt och ljusblått) inte bästa kvalitén på bilden, men det bror nog på kameran. Hade velat ha mer luft vid örnonen nu är dem nästan lite kapade. 

#2 Inte riktigt den bästa kompistationen och vinkel. Ser ut att vara rätt fina färger. Lite matta kanske, hade dragit upp kontrasten lite om jag var du. ;)

#3 Härlig bild väldigt mysig stör mig rätt mycket på att elstängslet är ivägen. Men annars en mysig bild.

Linaah
0

#5 Tack! Ska altså satsa på att få med öronen på bilden :)

Linaah
0

putt

Pedro
0

#0 Bilden faller mig inte i smaken. Det är mörkt ute och du har tagit med blixt och kapat örat lite.

#1 Här är örat också lite kapat och nosluddet stör en hel del tycke jag. Sen känns det som om fokusen ligger på bakgrunden och inte på hästen och färgerna känns lite dassiga och grå.

#2 Fint uttryck och söt häst! Kompositionen i bilden känns helt fel, alldeles för mycket luft åt vänster medans det är för lite åt höger. Benen är kapade så du skulle antingen gått närmare eller zoomat lite mer, eller backat några steg och fått med hela hästen.

#3 Väldigt mysig bild med mysigt ljus. Elstängslet stör en hel del men annars gillar jag den Glad

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Magster
0

#0 Blixt… Inget jag faller för. Men söt häst med okej komposition men lite tråkigt uttryck.

#1 Sött och piggt uttryck men överexponerad och en lite småtråkig, vanlig hagbild.

#2 Söt häst men skulle viljat ser lite mer kontraster. Bakgrunden gör hela bilden lite jobbig att kolla på, som att den välter och hästen i bakgrunden stör fokus från den främmre hästen. Mindre smickrande vinkel, får ponnyn att se väldigt rund ut. Backa lite nästa gång och försök att inte få nån häst i bakgrunden.

#3 Snygg effekt med solen men staketen och täckena förstör lite.

Tänk på att backa lite nästa gång du fotar och att få till en snygg vilken så hästarna ser som bäst ut! :) Jobba på!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Linaah
0

#8 #9 Tack :) Ska ut och träna så att jag blir bättre nu :)