Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 808 ggr
Anna
0

Nat. ponnyhopp - kritik

Här kommer två bilder från den nationella ponnyhoppningen i Vetlanda lördagen den 14 februari.

Vill gärna ha kritik!

Nikon D200 & Nikkor AF-ED 80-200/2,8D användes.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1/250, ISO 800, F2.8

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1/250, ISO 800, F2.8 även här.

annaattlid.se

Thorsson
0

Jag åkte dit i söndags, efter åseda. :)

Fick ett par bra bilder faktiskt, rätt Ok :)

Adrina
0

Fina bilder både två. (Blir kort kritik idag :P)

#1 Jättefin skärpan är bra, skulle bara ha liiite mer fokus på hästens bog, men annars är skärpedjupet perfekt tycker jag.

#2 Gillar jag mest tror jag, älskar det lilla motljuset som är så himla fint hos skimmlar. Andedräkten eller vad man nu ska kalla det (ångan) är jättefin också nog lite för vit men annars bra.

Får man fråga om du klonat på bild 2? Glad

Anna
0

#4 Tack!

Jag har klonat extremt lite vid hästens man på bild 2, lite av ryttarens hand var med där.

annaattlid.se

Anna
0

putt

annaattlid.se

Marija
0

#2 Första intrycket är wow (jag hade nog önskat en lite mörkare bakgrund för att få WOW), ångan är urläcker och uttrycket lika så. Men sen när jag lutar mig tillbaka och kollar på den så försämras bilden. Hästen ser ut att ha ett väldigt smalt huvud och väldigt konkav (?) nosrygg så för att vara ärlig - den här bilden framhäver inte hästen så väldigt bra.

Ber om ursäkt om du tycker att jag är för hård nu, men du är så duktig Anna och vi har ju sett vad du kan göra!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

[Avslutat konto]
0

Jag vet inte om det finns så mycket att kommentera. Det är snygga, stilrena bilder du fotat, men ingen "wow"-känsla. Glad

Anna
0

#7 Det är antagligen motljuset i pälsen på nosryggen som får hästen att se så pass konkav ut, det har du helt rätt i!

annaattlid.se

colleen
0

Bild två var riktigt cool!!!

~Jag tror på ödet~

Madick
0

#1 kunde ha blivit bra om ljuset kommit aningens mer framifrån så huvudet inte blev skuggat.

#2 gillar jag!

Magster
0

#1 Konturerna är lite korda tycker jag,, ser uppskärp ut men jag vet att du sällan gör det så det är din kamera som bråkar ;)
Snyggt gånfat, flätan ger action i bilden. Synd på KA på byxorna.
Synd på hindret där bakom.

#2 Älskar ljuset, röken. Hästen ser lite rädd ut dock.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.