Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1111 ggr
skilje
0

Kritik dressyrhäst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade denna bilden i lördags på Göteborg horse show!
Var typ min 5e gång jag fotade seriöst med manuella inställningar :)
Bilden är ganska mkt beskär eftersom jag inte kunde komma så nära med objektivet!

Jag använde en Nikon D40 med ett Nikkor 18-55mm

skilje
0

Ingen?

Anna
0

Bra fångat tycker jag. Bilden ser kraftfull och samlad ut vilket är viktigt i en dressyrbild. Ljuset är också bra.

Bilden ser lite sned ut. Du har försökt arbeta bort den störande bakgrunden i bilden med hjälp av att blurra, eller hur? Det hade nog sett bättre ut om du låtit det vara. Man ser att du blurrat.

Hästen är lite väl centrerad i bilden tycker jag också.

Saknar någon riktig skärpa på ekipaget.

Jobba på =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Adrina
0

#2 Blurra? Vad är det? x)

Anna
0

#3 Man brukar kalla det för blurra när man använder t.ex blur tool i photoshop och "suddar ut" vissa områden för att få fram en oskarp bakgrund t.ex.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

skilje
0

Tack för kritiken :)

Thorsson
0

Bilden ser bra ut, fint ljus och hästen ser kraftfull ut så Anna redan har sagt. Säger även som henne att hästen ser lite väl centrerad i bilden. Med en annan beskärning så kommer bilden bli hur fin som helst, eftersom den nu redan ser bra ut! :)

Bra jobbat, och fortsätt kämpa vidare! :)

Magster
0

Tycker du fick till instllningarna bra, lite kort slutartid kanske bara. Bra fångat men kompositionen retar mig, skulle kapat en bit bakom hästen och sen rätat upp bilden lite motsols.
Bra jobbat!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Mari
0

Bra fångat :) Gillar motivet, synd att den är suddig skulle vart skarpare för att vara riktit bra. Håller med de andra om att bilden känns lite sne och att den är lite väl centrerad.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

skilje
0

Tack för all kritik , jättekul att höra :)