Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 381 ggr
rangelben
0

Kritik - bild på ponny.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden föreställer ponny-skruttan Modesty. Jag fotade med Nikon D60 + Nikkor 18-55mm (kitobjektiv).

Har ni några tips på hur jag kan förbättra bilden eller vad jag bör tänka på?

Anna
0

Fin bild! Jag gillar ljuset och skärpan på ögat. Snygg textur i bakgrunden med bräderna! Tycker uttrycket passar ihop med kompositionen också, bra jobbat.

Det är någonting som fattas enligt mig men jag kan inte sätta fingret på vad…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

rangelben
0

Tack! Är väldigt nöjd med bilden och såg direkt i kameran att det blev bra. Är dock roligt o höra vad andra tycker och om det finns något att förbättra som jag missat. Jag har den även när den inte är beskuren, gillar nästan den bilden bättre. Då är hela huvudet med + lite av halsen. Kanske vill se den också? Kanske är just öronen du tycker saknas? :p

rangelben
0

Har två olika bilder (men som liknar varandra) där dom inte är beskurna.

Min favorit är den här.

rangelben
0

Här är den andra.

Lagerquist
0

Jag håller med Anna men jag tror att det är vinkeln som gör att den inte är hundraprocentig. Den är fotad vagt bakifrån, hade den varit fotad rakt från sidan hade inte bräderna blivit lika vinklade och perspektivet blivit bättre. Sedan hade kanske mer luft under passat också.. Men annars superbra jobbat! Glad

Marija
0

Jag håller med Anna och Lovisa helt och fullt Glad

Jättesnyggt ljus, älskar skärpan på och livet i ögat.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

#5 Ja! Vinkeln är det! Jag hade gillat den antingen rakt från sidan eller lite framifrån faktiskt.

Lovisa är smart hon Flört

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Glorious
0

#3 var finast!! :D <3