Sony A300
Hej!
Ska köpa min första systemkamera och är inne på en Sony A300. Vad tycker/vet ni om den?
Vad finns det annars för bättre alternativ i samma prisklass? 
Tacksam för lite hjälp i denna kameradjungel.. 
Nu fotar jag med en Panasonic Lumix DMC-TZ5.
Jag har inga personliga erfarenheter av kameran, men den verkar som en trevlig kamera i en okej prisklass.
Mitt tips är att du besöker en fotobutik och ber om att få titta lite närmare och känna på kameror i din prisklass. Det finns många kameror som kostar ungefär lika mycket som en Sony A300 och har ungefär samma egenskaper, så stirra dig inte blind på megapixlar och tekniska saker utan försök att välja kamera utefter vilken som ligger bäst i handen (Förslag på kameror i snarlik prisklass, ca 4000-6000 kr: Canon EOS 1000D, Nikon D60, Nikon D40, Olympus E-420, Pentax K200D).
Vilken kamera du än väljer så tror jag att du blir nöjd! Lycka till med ditt kameraköp 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack! :)
Har nästan bestämt mig för en Sony A300.. Nu funderar jag istället på objektiv.. Valet står för tillfället mellan:
Tamron 18-250mm F3.5/6.3 DI II LD
Tamron 28-300mm F3.5-6.3 XR DI
Kitobjektivet 18-70mm
Någon som kan hjälpa? :) Vill ha ett "allround" objektiv. Fotar hästar, katter, natur o.s.v.
#2 De båda Tamronobjektiven du nämner ska nog fungera alldeles utmärkt som allroundoptik!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okej, då satsar jag nog på något av dem.
Tack så mycket för hjälpen!