Kritik: Ekipage
Jag satt och kollade lite bland de något äldre bilderna och hittade denna - tagen på Julavslutningen 08. Och något som hör till Julavslutningarna är självklart den bevingade hästen Pegasus och hans änglaryttarinna
Jag har sedan redigerat den, dragit i nivåer och beskurit. Vill höra vad ni tycker om den? Bättre/sämre?
Orginalet
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Snyggt! Först tyckte jag den blev för mörk men ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den.
Hade nog redigerat bort ljuset över ryttaren på den redigerade bilden dock, den fläcken drar lite uppmärksamhet till sig!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Riktig snyggt!
Säger som Anna att ljusfläcken stör. Men annars jättesnygg redigering. 
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Tack 
Kanske borde ljusa upp den lite granna just där? För det är nämligen en fackla som ryttaren håller i, vet inte om det syns så tydligt på era skärmar..
#4 Jo jag ser att det är en fackla, men jag tycker inte att den tillför någonting utan endast drar uppmärksamheten till sig :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag gillade ljuset på originalbilden och hade kanske mest önskat samma ljus på häst och ryttare fast med svart bakgrund, & kanske något mörkare på dem också. Det blåa blir lite för framträdande i bilden för min smak, annars tycker jag det är en snygg redigering!
Jättesnygg redigering! Håller med Lovisa om att det blåa blir lite för framträdande, kanske snyggt att sänka mättnaden eller konvertera till svartvit?
http://www.regret-nothing.com
#7 och #8 Tack så jättemycket!
Det var faktiskt just det jag ville höra - om det blåa var för extremt. Ska testa att göra det lite diskretare så fort jag får tid 
#6 Läckert!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Riktigt snyggt! :)
Tack så mycket!

Jättesnyggt! :D Kanske lite blekare blå bara, inte så stark. ;P

Mycket bättre! Där har du en kanonbild 

#15 Så bra!
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#15 Galet snyggt!
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Magisk bild! Gud vad jag önskar jag tagit den (A).
Gillade den mer starka blåa, det gav en överjordisk känsla. Tkr inte alls att den är extrem.
#16 #17 #18 #19 Tack så jättemycket! 
säger bara w o w ! :O helt underbar!
#21 #22 Tack 
Puttar upp!
Jag gillar den mer mättade faktiskt! Den är maffigare, tycker den urmättade ser lite svag ut på något vis.. Men skulle vilja se lite mer av hästens framben för just nu är bilden aningen för mörk så man inte ens ser någon kontur.
Och jag älskar hur du fångat andedräkten/röken (vad säger man egentligen? Jag fick kortslutning i hjärnan..) i kombination med ljuset! Verkligen vackert och mystiskt.

Riktigt snyggt! Man kan titta på den länge liksom. fast stör mig ochså på den lilla flamman eller vad det nu är ovanför ryttaren.
Tacktack! 
#26 Om du kollar på bilden i inlägg #6 så har jag klonat bort den där!