Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1134 ggr
matildah
0

Porträtt häst och människa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker mycket om att fota bilder på både häst och människa. Fotade ett par igår på min kompis Hilda och hennes häst Emil.

Vad tycker du om fotona?

Fotat med Nikon D200 och Tamron 70-300 f/4-5.6

Mvh Matilda - www.myphoto.blogg.se

matildah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nr 2, Hilda och Emil. Här ville jag ha Emil i fokus.

Kristall
0

Nr. 1: känns lite oskarp (?), ingen tittar in i kameran.
Nr. 2: vore kul om hästen också skulle titta mot kameran, annars jättefin. :) (mkt bättre än den första, enligt mig iaf)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

matildah
0

#2 Tack för kritiken! Den första bilden är inte riktigt så oskarp som den ser ut, tror att den förlorade skärpan när jag förminskade den :) Tack återigen!

sofiian
0

#0 Bilden ser lite ihopträngd ut, skulle ha viljat se lite mer luft runt både hästen och ryttaren (bredvid, ovanför är bra). Den är fotad lite för mycket nerifrån för min smak(vet inte om det är hästen som är hög som gör det eller om du ville fota så), men det är ju en smaksak. Annars fin bild :D 

#1 Gillar den :D Det ser ut som en lite spontan bild , jättefin i svartvitt :) Bra jobbat :D

matildah
0

#4 Tack för kritiken! Bild #0 ville jag fota en bit nerifrån, men håller med om att det är lite för lite luft. Tack! :)

Marija
0

#1 gillade jag jättemycket. Gillar att hästen spanar åt ett annat håll och att ryttaren är fokuserad på kameran. Hästen tar ändå upp så pass mycket i bilden att bilden nog bara skulle bli ett hästporträtt och inte häst och ryttare om hästen kollade mot fotografen. Snyggt i s/v, bra komposition.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus