Kritik: Ponnydressyr
Här kommer en bild från en dressyrtävling i somras. Tyckte inte att den var så bra i början, men gillar den riktigt mycket nu faktiskt. Att min åsikt ändrats så kan bero väldigt mcyket på att jag nu klippt till den, omgivningen runt omkring (som inte syns så mycket nu) var inte jättefin.
Vill ha lite kritik på den, så säg vad ni tycker! Motivera er gärna noggrant så jag vet vad jag kan göra bättre till nästa gång.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag gillar delet av steget, det passar ihop med vinkeln. Hästen ser mjuk och lyhörd ut vilket är positivt i dressyrbilder. Ljuset är fint.
Bilden saknar någon riktigt skärpa tycker jag, kan vara att du förminskat och beskurit. Fotot lutar lite. Tycker inte beskärningen är den bästa, vill ha mer plats åt vänster och mer förgrund. Nu känns ekipaget instängt i bilden. Ponnyns trötta uttryck sänker även helhetsintrycket enligt mig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1: Tack för kritiken, ser och förstår vad du menar. Konstigt att jag inte såg att det lutade lite nyss, men ser det nu när du säger det.
Jag vet att beskärningen är lite halvbra, men ville inte ha med för mycket av den fula bakgrunden som kommer precis till vänster. Och så kan jag säga det att skärpan finns där, det är att bilden är så liten som lurar lite. 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Håller helt med Anna.
Jag tycker att du lyckats ta bilden i ett ögonblick där hästen verkligen ser lösgjord och mjuk ut! 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Håller med ovanståeden , mycket fin bild!