Objektiv snabb hjälp!
Hej!
Jag ska köpa en Sony A300 och hade tänkt köpa ett Tamron 18-200mm f3,6-6,3 objektiv till.
Men det går tydligen inte att få Sony A300:n bara kamerahuset utan man måste också köpa kitobjektivet 18-70mm. 
Jag fick ett bra paketerbjudande till ett bra pris som inehåller:
Sony A300
Kitobjektiv 18-70
Sony 55-200mm F/4,0-5,6
Vad tycker ni? Är det något att satsa på?
Och vad är skillnaden på f/3,6-6,3 och f/4,0-5,6?
Jättetacksam för snabba svar! 

Skillnaden är väll att f/3,6-6,3 är ett bättre bländartal än f/4,0-5,6, och det gäller när det är som mest utzoomat, och 6,3 är ett sämre bländartal än 5,6, det gäller när man har zoomat som mest.
Dålig på att förklara men ;)
Okej, tack. :) Tror jag förstår.. :P
Är det nån större skillnad på 3,6 och 4,0.. jag menar, märks det mycket på kvaliten när man fotar?
Man märker ingen stor skillnad på F3,6 - F4.
Jag tror du blir nöjd om du köper paketet med kit + 55-200mm.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Bländarvärdet har inte med kvalitén på dina bilder att göra, utan handlar om i vilka ljusförhållanden du kan fota. Ett lågt bländarvärde ger förutom ljusare bilder också mer djup än vad ett högt gör. :)
Jag hade personligen hellre valt ett objektiv med lågt bländarvärde, men i och med att skillnaden inte är särskilt stora på dina båda alternativa objektiv kanske det hade varit smartare att köpa paketet (ifall det är ett bra pris vill säga).
Jag är dålig på att förklara, men hoppas det var till någon hjälp åtminstone. ;)
Tack så jättemycket allihopa!
Det blir nog kit + 55-200 då priset var så bra.. :)