Tamron 17-50/2.8
Tänkte höra om det är någon här på HF som äger eller har erfarenheter rörande Tamrons AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF)?
Har ju mitt 70-200/2.8 + ett 60/2.8 Macro, men känns som om jag behöver något att fylla ut med även där under. 60mm är lite långt framförallt inomhus för djur och människor. Vad jag läst hittills ska det vara ett väldigt bra objektiv i förhållande till pris, men jag hör gärna fler åsikter innan jag bestämmer mig!
Tamron är pålitligt och det låter som ett bra "allroundobjektiv" med en bra bländare. Har dock aldrig varit i närheten av ett exemplar.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Har ingen erfarenhet av objektivet - men låter bra. Jag skulle dock personligen satsat på ett kanske 17-70/2,8 eller något sådant. Men vet inte var de ligger prismässigt heller. Men låter som ett bra allroundobjektiv. Hör inne på Foto också, kanske någon där som äger ett.
Fotosidan har också bra recensioner - kolla där!
Johanna - Instagram
Jo en bra idé, saken är bara att det det blir 24-70/2.8 och jag vill verkligen komma åt den lite extra vidvinkeln.. kanske rentav borde satsa på en vidvinkel istället.. hm.. det får ekonomin avgöra. Skulle vara mkt. lättare att ta sådana här beslut om man visste om man hade sommarjobb eller inte ;) Men tack för tipsen!
Vad kostar ett sådant (Tamron 17-50/2.8)?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#4 Ca. 4000 :)
#6 Aww, så söt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#6 det såg riktigt lovande ut.
tamrons 17-50/2.8 verkar verkligen vara ett bra kompliment till telen och macron. Priset är ju också jättebra om man vill ha en användbar normalzoom även om man mest använder zomen