Frilansfinans.se - frågor
Någon som vet mer om denna hemsida? Någon som använt sig av det?
Hur mycket ligger skatten på när de skattar på pengarna?
Mvh
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Har inte använt den än, men har ett konto.
Det finns typ så att man kan räkna ut hur mycket man får behålla ifall man tex säljer för 500:-
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag ska skicka iväg en faktura därifrån alldeles snart… Ska bara se om jag får allt rätt!
Måste man vara över 18?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag antar att man inte behöver vara det, då jag precis skickade iväg en faktura…
Slutsumman på fakturan jag skickade iväg var 120 kr, och på det så känar jag drygt 51 kr…
#4 Oj, drar de 57,5% på allt?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#5. Haha jag har ingen aning, dom har säkert någon faktureringsavgift för att dom på företaget ska tjäna lite pengar oxå. Men det är ju 33% skatt och moms 25% då blir det inte så mycket kvar :/
#4 så är det när man skattar på det man säljer i sitt företag, inte mycket man får behålla själv…
#7 Men då kan man åtminstone dra momsen..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#8 det är väl bara när du köper in saker till företaget som du får dra av momsen?
#9 Var det jag menade, skrev lite slarvigt. :P
Alltså att man får dra momsen på det och på så vis jämnar det åtminstone ut sig lite.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#10 ok:)
#10 jo, man får dra av momsen men momsen lever liksom sitt eget liv. Du får dra av den men det folk betalar till dig behåller du heller inte utan betalar till staten. Eller egentligen mellanskillnaden. Tex har du köpt saker för momssatsen 1000:- och tjänat saker för momsen 1500:- så är mellanskillnaden 500:- för mig att betala in. Man tjänar aldrig något på moms egentligen.