Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1233 ggr
Jappeloup
0

Valdo RP 105

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är lite bilder på den svenska ridponny hingsten Valdo som jag tog i somras på norrköping horse show med en Nikon D80. Inga större redigeringar utom grundläggande färgjusteringar, skärpa och ljus etc.

Jappeloup
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till…

Jappeloup
0

*puttar*

Jappeloup
0

oj, glömde skriva att jag skulle vilja ha kritik på de.. ^^'

Adrina
0

#0 Fin bild, skulle nog bli bättre i liggande format. Vill ha mer luft framför. Lite rörig bakgrund.

#1 Bra, men jag hittar inte någon riktig fokus på bilden. Annars bra, vill ha mer luft framför.

Marija
0

#0 Fint fångad, eventuellt lite tidigt i galoppen men jag tycker att det funkar. Däremot är kompositionen inte lika bra, den känns tajt. Jag tror att den skulle passa bättre i stående format. Bakgrunden är lite rörig, men det är svårt att undvika på tävling.

#1 Enligt mig ser hästar lite "tröga" ut när man fångar den delen av traven, lite senare hade blivit snyggare. Även denna ser lite tajt ut, mer luft framför och under skulle blivit bra. Sen som Adrina säger - jag hittar inte heller någon skärpa.

Bra jobbat! Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Invisible
0

Åh herre gud vilken snygging! :)

FotoAbstinens
0

Jättehärliga bilder båda två, tycker dock det är lite synd att hästen "smälter in" i bakgrunden på #0. Hade gärna sett en annan del av steget på #1. Båda bilderna hade blivit ännu bättre med mer luft framför hästen. :)
Annars, som sagt, väldigt trevliga bilder - och vilken snygg häst! Dessutom måste jag tillägga att mörka/svarta hästar är väldigt svåra att fota, så jag tycker att du har lyckats bra. :)

Denna kommentar har tagits bort.