Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 2698 ggr
IdaL
0

Pepino P.R.E

Hej Vänner!
Någon som tänkt sig komma till helsingborg den 22 Mars för hingstvisning på stuteri Pepino (http://www.pepinopre.com/). Jag och Frida hade i alla fall tänkt åka dit :)

MLphoto
0

Åh vad typiskt att det skulle vara samma dag som jag ska träna för Christofer Dahlgren :(

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

IdaL
0

#1 De va ju synd "/

Trollis-
0

Det är alldeles för långt bort för mig :/

IdaL
0

#3 Synd :(

Magster
0

Tror inte det, Helsingborg är waaay to much to go!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#5 hehe x) Okejjs. Frida ska komma till mig från Göteborg ;D

Adrina
0

Kanske. Visste inte om den. Men kanske, om jag har skjuts. Hålls det utomhus?

Cavello
0

Synd att det ändå är 10-15 mil dit så kan inte komma. Om det hade legat vid Hallandsåsen hade det inte varit några problem.

Adrina
0

Gud! Nu har jag tittat närmare på det och jag bara MÅSTE dit. Lite långt är det, men mamma orkar väl köra? Kyss

IdaL
0

#9 Jo :) Vi tror de är utomhus men jag och Frida ska mejla för säkerhets skull kan återkomma om det är någon som vill ;)

Jojaton
0

Hade varit jättekul, inte alltför långt heller.

Johanna - Instagram

Adrina
0

#10 Hade vart bra.

Loviiisa
0

Det låter inte helt, måste försöka ta mig iväg på detta om jag har skjuts :)

Adrina
0

För mig säger GPS.en att det tar 47 minuter för mig att köra dit. Men det är endå en upplevelse, och om vädret håller och om det är utomhus har pappa lovat att köra dit. =D Så jag kommer nog.

Adrina
0

*Putt* Fler skåningar som ska dit? ;)

Katter3
0

Jag är väldigt sugen på att åka! Glad Kommer nog om inte mamma jobbar den helgen.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

BrightGloria
0

ÅHHH! Vad jag älskar P.R.E! Hade gärna kommit dit om det inte vore för att det är väldigt långt att åka.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Hedlundskan
0

Sjukt fina hästar dom hade! Om det inte hade varit för långt bort. Det hade det vart jätte roligt att fara Glad

Loviiisa
0

Det verkar faktiskt nu som om det är stor chans att jag har skjuts, så jag håller tummarna hårt Glad

FotoAbstinens
0

Jag har redan skrivit in hingstvisningen i almanackan, here I come! ;D Håller tummarna hårt för att jag ska ha ett nytt objektiv i min ägo lagom tills dess, hoppas, hoppas… :3

Katter3
0

#10 Är det utomhus? :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Adrina
0

Undrar samma sak som #21.

Fast nu är det inte helt säkert att jag kommer pga av att pappa sa helt plötsligt att han skulle tävla i Bökeberg då.

Men vi får se om jag har skjuts.

Loviiisa
0

Okej nu är jag väldigt sugen på att åka igen, ska prata med pappa och om han säger ja får vädret avgöra nästa helg Flört

Det är förmodligen utomhus. Förra året hölls den i paddock, och då var visningen i slutet av februari istället. + att det inte var höjdarväder. Men är det någon som mailat och fått det bekräftat ändå?

Kattapult
0

Åh! Så synd att det är för långt bort. PRE är ju bara såå vackra!

Helena-S
0

Jag ska dit imorgon då :D Med Adrina ^^

Katter3
0

Var meningen att jag skulle dit, men mamma jobbar denna helgen, så det blir ingen hingstvisning för min del. :(

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Loviiisa
0

Jag har skjts och allting, men vet inte hur pepp jag är på att åka när SMHI visar ett etort, mörkgrått moln över hela söndag -_-''

FotoAbstinens
0

Nu är jag redo för hingstvisning, trist med det här vädret bara… förhoppningsvis går det att få någon bild ändå, annars blir det väl till att åka hem igen helt enkelt. Obestämd

Marija
0

Jag vill se bilder från alla som var där!  Skrattande

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Adrina
0

Jag är också redo, sticker så fort Helena har kommit :) #28 Verkligen synd med vädret… Hoppas bara det inte börjar regna också.

FotoAbstinens
0

#30 Vi får hålla tummarna ;)

Adrina
0

Kom precis hem därifrån, det var kul. Men VÄLDIGT kallt. Fick inga toppen bilder men några bra blev det nog. Såg rätt många fotografer faktiskt. Därbland IdaL och FridaW tror jag det var iallafall.

Men precis när man skulle köra hem och visningen var slut så blev det ju sol, så typsikt. Nu är det strålande sol här i Vellinge där jag bor :/

FotoAbstinens
0

Kallt var ordet ja, mina tår har inte hunnit tinat än, haha. Det var som sagt en hel del fotografer där, tyckte mig se ett par från forumet. :) Jag fick inte heller några toppenbilder, min hjärna var så nedfrusen att jag helt glömde bort att höja ISO-värdet, så de flesta av fotona blev antingen för mörka eller hade rörelseoskärpa. Bättre lycka nästa gång, vi får väl se om jag vågar ladda upp någon bild här senare.

Men ack vilka härliga hästar de hade, jag blev totalt kär i Zagal XI! :D

FotoAbstinens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bjuder på ett par bilder :)

FotoAbstinens
0

Razonado-MAC

FotoAbstinens
0

Zagal XI, visst är han underbar? Inte den mest smickrande bilden förståss, ni skulle sett hans hals! :D

IdaL
0

Här kommer lite bilder från mig :)

Måste säga Zagal i mitt hjärta asså! Vilken häst, den hade man inte tackat nej till!!

IdaL
0

Vilket steg asså! (ursäkta longeringslinan men orkar inte klona)

FotoAbstinens
0

#37 Vilken fin bild på honom! *dregel* :D Du känner inte för att dela med dig av hemligheten bakom de ljusa bilderna? Mina envisades med att vara mörka.. ;)

IdaL
0

#39 Tack så mycket :) Ingen anig om hur jag bar mig åt x) jag hade den på auto xP

Razonado va helt galen! xD

Marija
0

Åh så roligt det borde varit där, hästarna var ju urläckra Glad

Adrina
0

#40 Ha! vi fångade han i nästan samma ögonblick! Lägger upp min bild Tungan ute Själv tyckte jag att Razando var snyggast för dagen. Men Zagal var också galet läcker!

Adrina
0

Bilden? Jaja, här kommer den då:

FotoAbstinens
0

#40 Jag är avundsjuk, haha! ;D Vad använde du för objektiv? :)

Det var inte bara Razonado som var galen.. *peka på bilden* Hästarna visade verkligen upp sig för kameran, synd bara att man inte är proffsfotograf.. ;)

IdaL
0

#42 Joo x) Ser nästan ut så ;)

#44 Hehe, tack får jag väll säga ;P Jag använde ett Nikkor 70-300 1:4.5-5.6 :)

FotoAbstinens
0

#45 Tack för upplysningen, uppenbarligen vinner din automatiska inställning över mig. Jag får träna mer, haha! ;D

Adrina
0

En bild på Artista. Eller? Hette hon så?

Synd att hon var så smutsig, annars hade hon blivit mycket fin.

IdaL
0

#46 Så lite :) Jag såg dig föresten ;)

Adrina
0

#48 Var de du i ljus lila jacka? Isåfall var det nog dig jag såg. Och Frida som stog brevid dig, eller?

FotoAbstinens
0

#48 Jag såg dig och din kompis med tror jag, det var väl ni som stod "längst bort" (där jag ställde mig) först, men sen flyttade er? *fundera* Jag tror att jag såg #49 också, du stod "själv" va? ;) Jag kanske är helt ute och cyklar förståss. :P

Adrina
0

Ett smygfoto… På Frida och Idas hår?

#50 Nej, jag stog med min kompis, fast hon gick in i stallet lite då och då pga att hon tyckte det var kallt ;)

FotoAbstinens
0

#51 Med tanke på var du stått när du smygfotat verkar det åtminstone som om jag tror rätt, kan hända att jag helt enkelt missade din kompis? ;)

sofiian
0

Ojojoj, vad jag önskar att jag hade kunnat fara ner och fota, era bilder gör mig sugen på att vrida tillbaka tiden och fara dit… Tyvärr bor jag uppe i norrland, så det var ju inte riktigt något alternativ för mig.. Mamma ställer upp i de flesta lägen, men inte att skjutsa mig sååå långt. ;D

IdaL
0

#51 Fy farao xD Vi ser ju för hemska ut xO skyller på vädret!

MVH. Ida o Frida

Adrina
0

#52 Ja kanske det. :P

Lägger upp en lite halv-oskarp bild på Razonado.

Loviiisa
0

Det var mer än lagom läskigt kallt :O och det blev sol typ 30 min efter visningen ;) slänger in lite bilder från dagen.. haha kameran och jag var INTE alls överrens om något, dessutom hade jag sönder mitt filter.. YEAY vilken dag!

# Condicioso II

Loviiisa
0

# Condicioso II

Loviiisa
0

# Alferez IV

IdaSH
0

#56 Överens med kameran eller inte - underbar bild!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Loviiisa
0

# Razonado-MAC

FotoAbstinens
0

#56 Haha, det kan man lugnt säga, jag frös fingrarna av mig! Verkligen härliga bilder förresten, jag gillar särskilt de två första. Men är de inte på Zagal? Eller jag ser helt fel som vanligt? ;)

Loviiisa
0

# Tendencioso IV
**
#59** Tack, haha det är fotot jag är mest nöjd med för dagen i alla fall!

För övrigt hade jag sett fram emot att få se Zagal, så jag blev ganska besviken att han inte kunde bli visad.. Fick ju se honom i boxen i alla fall, den nacken är bland det läckraste jag sett!

Loviiisa
0

#61 Zagal visades inte då han hade "ont i fötterna" antingen om det var något fångrelaterat eller en hälta. Kommer inte riktigt ihåg.

FotoAbstinens
0

#62 Säg inte att jag har lyckats blanda ihop två hästar? Som vanligt? Haha, nu känner jag mig förvirrad. :) Tur att någon har koll åtminstone, jag kunde knappt höra vad de sa i högtalarna där jag stod. ;)

Anna
0

#57 Wow.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Jag håller med Anna, #57 var verkligen läcker.

Loviiisa
0

HAHA hittade bara en liten bild jag var tvungen att dela med mig av. En sjövild liten P.R.E. korsning.

Lagerquist
0

#57 håller med, mållös!

Marija
0

#67 Neej så söt!

IdaL
0

Synd dom inte visa denna underbara livliga hästen! (motljus men, men)

FotoAbstinens
0

#67 Haha, helt underbar! :D

Loviiisa
0

Tack för de fina kommentarerna om mina foton ^_^
Men nu är det till att köpa ett nytt filter, lyckades av okänd anledning ha sönder mitt under dagen.. *suckar* -__-''

FridaW
0

Här kommer en bild på Razonado. Får ursäkta att den är så liten men den är anpassad efter mina arkivbilder.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

BrightGloria
0

Fy, vad fina bilder ni har lagt in!
De är jättevackra allihop!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida