Kritik - snöporträtt
Jag skulle gärna vilja ha lite kritik på dessa två porträtt bilderna som jag grävde fram nyss… (Håller på att rensa min externa hårddisk) 
/Sofie
#1 Föll mig inte i smaken öht. Jag vet att du kan mycket bättre än så
#2 Var mer intressant eftersom vid första anblicken trodde jag att det endast var en häst på bilden men så blev det plötsligt två 
Så kompositionen är annorlunda och häftig eftersom bilden "luras". Inte sett en sån bild förut faktiskt
. Snyggt!
#1 Fint ljus, fina färger. Inte mycket mer än så. Saknar närvaro i bilden, det ljusa fältet i övre kanten stör, likaså stolparna i bakgrunden, staketet, täcket… Hästen ser ut att ha underhals (något man oftast inte vill framhäva) pga vinkeln. Hade du fotat mer från sidan hade det nog blivit bättre.
#2 Väldigt intressant bild! Man stannar upp och tänker. Gillar kompositionen, kanske att jag hade velat ha mer förgrund och mindre luft i överkant.
Mvh
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Jättesöt och intressant bild. Håller med Anna om att mer förgrund hade varit bra. Snyggt annars 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Bild nr 1, störande bakgrund och hade velat ha hästens huvud mer mot kameran. Bild nr 2, jättekul motiv, men det stör mig att hästen längst fram har björken rakt genom huvudet!
Jag kan tycka att det är lite intressant att den bilden som ni inte gillar är den som jag lyckades sälja… Anyway, tack så mycket för kritiken! 
#3 Kan bara säga tack så mycket 
#4 o #5 Tack, jag har för mig att jag testade en annan beskärning, men att det såg jätteskumt ut…
#6 Hur menar du med björken?
#1an sa mig inte så mycket. Men #2an däremot! supersnygg.