Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 416 ggr
Kask
0

Vilken kamera ska jag välja?

Hej!

Jag är mycket intresserad av fotografering och har nu en Samsung NV 100 HD. Men ska kanske köpa en systemkamera under året.

Har du någon kamera som du skulle rekomendera till en nybörjare på systemkameror? Kanske en kurs att rekomendera också?

Malin-Trotsig
0

Jag själv började med en Canon EOS 350D som fortfarande hänger med. Den köpte jag 2006 och är lättnavigerad för de som inte är vana vid systemkameror. Dock finns den inte att köpa längre i affär tror jag utan EOS 400D och EOS 450D är de mer uppgraderade versionerna. Så en av dessa tycker jag är utmärkta nybörjarkameror.

Har ingen erfarenhet av Nikon så lämnar över till Nikon-människorna här att berätta mer om de kamerorna Glad

NettanLindholm
0

Nikon D40 och Nikon D60 är jättebra nybörjarkameror! Började själv med en D40.
Men om du hade tänkt att använda den rätt mycket och verkligen vill utvecklas så kanske en D80 är bättre? Jag hade min D40 i ett och ett halvt år ungefär innan jag ville byta upp mig, men det är ju helt olika hur mycket du vill "gå in för det" :)

Anna
0

För att kunna rekommendera kameror som passar dig behöver du säga en prisklass också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Canon EOS 400, 450 och 1000 är bra nybörjar kameror som håller ett bra tag innan det är dags att uppgradera sig!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Hedlundskan
0

Canon eos 400d kan jag starkt rekommendera. Har själv en sån , gillar den skarpt ! Bra när man ska lära sig grunderna! Ja , en riktigt bra kamera enligt mig! :)