Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 419 ggr
Buuc
0

Kritik: Ponny i Ridhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade häst senast i sportlovet. Denna lilla ponny är nu avliden så hennes skötare fick typ ta en sista ritt på henne, så jag passade såklart på att fota!

Vad tycker ni om bilden? Borde säga att jag fotade med min Sony a200 och 75-300 objektivet. Bilden är brusig men det är någon jag inte kan hjälpa… Och ja, jag vet att huvudet är avkapat och jag är extremt arg på mig själv för att jag missade det under fotograferingen. :P

Mari
0

Jag gillar den :) Den ser lite sorgsen ut. Passar som en "adjö-bild".
Enda jag inte gillar är att du kapat ryttaren.. sånt gillar jag inte även om det är ponnyn man skulle ha fokus på. Bilden blir inte hel med en kapad ryttare på ryggen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

NettanLindholm
0

Håller med ovan om ryttaren. Hade varit bättre om den inte var halv..
Lite sent tagen också, hade isåfall sett hästen från andra hållet, alltså att den kommer emot dig och inte bort ifrån dig..
Men du har lyckats bra med ljuset för att vara i ridhus!
Det "starka" ramen gillar jag inte heller så mkt..
Men bra jobbat för att vara ridhusbild!

h00jff
0

Fin bild, men reagerade också på att ryttaren var huvudlös!

Buuc
0

#1 Tack! Japp, det var meningen med en lite sorgsen bild. :) Hon är ju avliden..

#2 Haha, jag gillar att ta bilder lite bakifrån, vet inte varför men har börjat göra det på den senaste tiden för att experimentera. Dock tycker jag själv att huvudet kunde ha varit lite mer ställt inåt så man skulle se mer av hennes ansikte..
Och ja - ramen var en liten risk. x) Jag ville ge bilden lite "mjuk" och hade inte lust att lägga dit en "skarp" ram om du förstår vad jag menar. :) Och tack förresten. :) Det är typ den enda ridhusbilden jag är hyfsat nöjd med. :)

#3 Tack!

Som sagt, jag är arg på mig själv för att jag missade ryttarens huvud.