Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 939 ggr
IdaL
0

Din övriga utrustning

När man ska iväg och fota så stoppar man ju självklart ner kameran och alla sina objektiv och det vet vi för de har vi många trådar om.

Men nu kommer frågan vad mer finns det i din kameraväska än din kamera och objektiv?

Marija
0

Extra minneskort, putsduk, USB-kabel, linsskydd/kamerahus-locket (vad heter det egentligen?).

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Totalt 16gb minne i form av minneskort, putsdukar, motljusskudd, linsskydd, lock till kamerahuset + objektiven, penna, visitkort.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaL
0

De stoppas ner de här i min väska

• 2st extra minneskort
  • 4st putsdukar + 1 stor vid regn
  • "fusklapp" på mina priser av förstoringar om någon frågar.
  • 1 tops att ta bort smuts med från linsen i kanterna.
  • Självutlösare
  • Instruktionsbok om de uppstår problem med kameran
  • Visitkort
  • Några fickpengar
  • Papper
  • Penna
  • Datasladd

Jag tror de var allt x) om inte skriver jag till något ;P

NettanLindholm
0

det är typ det ni skrivit: extra minneskort, papper, penna. Ngt att skydda kameran med om det skulle regna :)

Jojaton
0

Plastpåsar, plåster, tvättsarvetter, pengar, papper & penna, putsdukar, visitkort, minneskort, alla lock osv, beroende på vart jag ska också sladdar osv.

Johanna - Instagram

Lagerquist
0

Om jag bara ska iväg över dan tar jag med mig; motljusskydd, putsdukar, minneskort, anteckningsblock, typ 5 pennor (ifall ngn skulle gå sönder…Tungan ute), visitkort, lock, linskydd och vatten (en nödvändighet!).
Vid Ryttarspelen följde även alla laddare, sladdar, datorer, extra lappar och allt annat med också Glad

IdaL
0

#6 Är det inte jobbigt att konka omkring på en data? Jag hade med min på Körtävling och den är rätt tung att ha på axlen..

Lagerquist
0

#7 Jag har bara med mig den när jag är där hela dagen och verkligen arbetar som fotograf med försäljning på plats med skrivare etc. Då hade vi (Ellinor & jag) ett tält med skrivare, datorer etc etc, så vi slapp bära på det. Skrattande Annars har jag absolut inte med mig den!

IdaL
0

#8 Tänkte väll Flört Jag lämnade min till mamma hehe x)

Fiaa2
0

Putsduk, extra minneskort, papper, penna, motljusskydd och linsskydd :)

Majsbecka
0

* 2x 2gb minneskort
* Närbildsfilter (+1, +2, +4, +10)
* Datasladd
* Lite pengar
* Hemgjorda viditkort
* Penna 
* Linsskydd
* Lock till kamerahuset

Metinia
0

Pennor

Papper (litet block)

Visitkort

Putsdukar

Plastspåsar (för att "väcka" sega ridskolehästar och få lite aningen liv i dem, prasslar alltså med påsarna)

Minneskort (sitter i kameran)

UV-filter (sitter på objektiven)

Startlista om det är tävlingsfotografering

Ibland kanske det ligger en liten macka eller frukt också om jag tror att det blir en lång dag.

Cavello
0

Brukar ha med mig visitkort, penna, pengar, ibland busstidtabell, extra minneskort, batterier (sitter redan i kameran + i batterigreppet), motljusskydd, lock till kamerahuset + objektiven.

+ lite annat som bruka hänga med, som putsdukar.

Hannybee
0

Utöver kamera och objektiv då; UV-filter, minneskort 4Gb, batteriet (såklart), ett par putsdukar, samt skydd till batteri och linsskydden.

Har inte kommit så långt med mitt fotograferande och har inga extra batterier eller minneskort, men det kommer så småningom. ;)

Isak
0

Utöver hus+optik så finns en extern blixt, reflexskärm och gråkort.

Sen finns det ju massa småplock som typ penna/papper, rengöring etc..

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Mari
0

penna, skrivpapper, planch om att jag är där och fotar, visitkort och häftstift. Har även lock till kameran och objektiven med mig, lika locket till batteriet.

Ska dock införskaffa putdukar, ett till minneskort och batterigrepp.

Det är vad jag har när jag ska till tävlingar, brukar kunna stoppa ner lite rekvisita när jag ska hem till någon och fota också

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

nibema
0

Extrabatteri och extra minneskort har jag i jackfickan, likaså plastkasse som kan användas som regnskydd till kameran eller för att fånga hästarnas uppmärksamhet. I kameraväskan (brukar vara en vanlig ryggsäck) har jag putsduk, linsskydd, regnbyxor och ibland regnjacka, eventuellt fler objektiv och papper och penna.

IdaL
0

#16 Vadå för Planch? ^^

EMT-FOTO
0

Förutom kamerahus och objektiven har jag med mig:

Minnerkort
Extra batterier
Putsdukar
Papper
Penna
Visitkort
Batteriladdare
Datorsladd
Prislista
Tidsprogram över dagen (oftast den proposition eller ett PM, ed mina egena notiser på.)

Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson

Kattapult
0

Minneskort

Batterier

Block & penna

Putsdukar

Batteriladdare

Plastpåsar för fotning i regn/snö

UV-filter (på objektiven)

och av någon konstig anledning: en femkrona XD

Hannybee
0

#15 Vad är gråkort för något? Obestämd

Isak
0

#21 Ett gråkort är 18% grått och är idealiskt för att ställa in vitbalans alt. exponering.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Hannybee
0

#22 Asså minsann… Bara att köpa systemkamera är ju en helt ny vetenskap. Mycket det finns som man ska hålla koll på. xD

Magster
0
  • Ett filter av något slag
  • Objektivväskor
  • Minneskort
  • Självutlösare
  • Stativ
  • Batterier
  • Batteriladdare
  • Reflexskärm
  • Putsdukar

Allt får såklart inte plats i väskan men det är vad jag har utanför kameran och objektiven :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

FotoAbstinens
0

- Linsskydd / "kamerahuslock"
- Putsduk
- Självutlösare
- Uv-filter (sitter i och för sig redan på objektiven, men endå)
- Litet häfte med "kom-ihåg" som följde med kameran, bra att ha ifall det skulle uppstå problem

Har även stativ med mig, dock i en serparat väska.. Flört

Andreasson
0

Känner att jag måste vara lite aktiv här iaf!

Det beror lite på vad jag ska göra och var det händer, oftast har jag förutom kamerahus + objektiv även med lagringsenhet, regnskydd, laddare, batteri, och lite annat som kan behövas.

Stora jobb, t.ex. Gothia Cup och liknande då är förutom kamerahusen (2 st.) + objektiven (4 st.) även en Macbook, en lagringsenhet, laddare + sladdar, externablixtar (2 st.), blixtsändare, pocketwizard, regnskydd, enbensstativ, batterier, extern hdd och lite annat smått typ!

Samt även lite visitkort och pennor!

/B

Kattapult
0

Har lite studioutrustning också, men det är knappast något man stoppar ned i kameraväskan ;)

EMT-FOTO
0

Kompleterar min lista lite ;

Förutom kamerahus och objektiven har jag med mig:

Minnerkort (tot. 9gb)
Extern blixt (Nissin Speedliht Di622)
Extra batterier
Putsdukar
Papper
Penna
Visitkort
Batteriladdare
Datorsladd
Prislista
Tidsprogram över dagen (oftast den proposition eller ett PM, ed mina egena notiser på.)

Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson