Kritik - öga
Vill gärna ha kritik på denna bild.. Själv vet jag inte vad jag tycker..
Ursäkta för copyrightmärket, men jag vill inte ta några risker att någon tar bilden. Hoppas ni kan bedömma bilden endå :)
taget med Nikon d60 - 55-200mm objektiv 1/640 6.3F ISO: 400
redigerade bort ett litet fel i ljuset, annars inget..
Bilden är tagen ur en intressant vinkel och därför blir bilden intressant. Man börjar undra vad hästen kollar på och spinna vidare. Jag gillar speciellt ljuset på ögat. Jag skulle önska lite mer skärpa på just ögat/ögonfransar, just nu känns skärpan lite lam. Lite piggare och klarare färger skulle nog förstärka helhetsintrycket tror jag. Kompositionen är okej, men kanske även den lite lam, mindre luft till höger och mer till vänster kanske? Fin närbild i övrigt 
Hur ser orginalet ut?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack :D Skärpan går nog att fixa, som jag skrev ovan försökte jag redigera minimalt, förutom beskärningen ;) Orginalet sträcker sig tyvärr bara åt höger, så att få mer luft till vänster är omöjligt utan redigering.. Håller helt med dig om det, ska försöka redigera iallafall lite luft dit imorgon(ska sova nu).. men det känns endå som att jag inte ska röra fotot så värst mycket, det blir ju lixom bara ett bevis på att jag kan redigera bra, inte fota.. ;)
#2 Egentligen var jag mest nyfiken på orginalet för att se vad det är för fel i ljuset du redigerat bort! 
#3 jaha :D , det är bara att ljuset kommit lite fel på ögat och en liten del av det blev för ljust.. så jag mörkade upp det lite och gav det lite kontrast.. :P
någon mer som vill he lite konstruktiv kritik? :D
Härliga färger med fint fokus. Snygg vinkel och ingen irriterande reflektion i ögat.
Det vita till vänster stör mig lite lika så din vattenspämpel annars jättebra jobbat! :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Okej, tack för kritiken :D :) som jag skrev ovan så har jag inte redigerat bilden så mycket och vattenstämpeln är för att skrämma bort tjuvar.. ;)
Någon mer som vill ge kritik ? *puttar*
Fint ljus. Gillar det gröna i bakgrunden. Lite mer skärpa på ögat hade inte suttit fel. Lite väl mjuka färger. - Men inget som stör så mycket. Annars ett bra öga.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Tack :D

Jättehärlig bild! :)

Håller med #1 helt och fullt.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#13 Mycket bättre!
#14 Okej, tack för det snabba svaret
, är det något fel du ser med redigeringen? redigerade ganska snabbt, så jag förstår om det blev något konstigt.. 
#15 Har man inget att göra på en söndag så har man inte 
Jag tycker att det ser bra ut! Pannluggen ser lite kapad ut men det tänkte jag på först när jag tittat ett tag.
#16 hehe ja 
det håller jag med om, jag kan nog klona lite där för att göra det bättre, orginalbilden slutade ju och kapade luggen, så jag blev nog lite lat tror jag
men tack så jättemycket för kommentarerna, känner mig äntligen nöjd med min bild, i början var jag lite tveksam, jag fattar egentligen inte hur jag lyckades få den här bilden eftersom hästen vägrade stå still och ville bara busa med kompisarna.. 
Gillade faktiskt den första versionen på bilden bättre ;) Tycker det var en fin vinkel och skärpan var bra. Ljuset var mjukt och passade riktigt bra in på den här bilden. En jättemysig bild!