Kritik galoppör
Jag skulle gärna vilja ha lite kritik och kommentarer till den här bilden… Den är fotad på galoppbanan i Säve för ett tag sedan. Tog ganska många bilder, men det här är nog en en av de som blev bäst… Synd att det var så soligt att skuggorna blev hårda bara, men kan man ju inte hjälpa…
Tack på förhand! :)
Obs! Ta upp i full storlek så kvaliteten blev bättre… Den är tyvärr inte förminskad, utan ganska så stor…
Fin bild :) Dock är vissa små delar utfrätta vilket naturligtvis förstör (som alltid). Sen skulle jag nog vilja ha lite mer kontraster samt mer mättade och varmare färger, den ser lite kall ut eller vad man ska säga. Men annars bra jobbat tycker jag.
Ok, jag tog faktiskt ner kontrsterna lite i PH… Då är den kanske bättre i original? :) Tack så mycket för kritiken, det uppskattas. Vad ska man göra för att det inte sa bli "utfrätt"?
Jag tycker den är ganska bra exponerad, ser bara några få utfrätta partier som inte stör så värst. Håller med #2 om att den känns liiite kall, inte så mycket. Skulle vilja se den i liggande med mer förgrund.
#4 Tack! :) Jag kan fixa ett annat exempel, med lite varmare färger och liggande format… :P
Oj, förlåt att jag inte har fixat ett annat exempel ännu, får väl ta ohc göra det någon gång… :P
Överst i bilden är det lite överxponerat, gillar inte riktigt det. Synd att ryttarinnan blundar också. Hade dragit upp kontrasten lite. Känns på något vis lite oskarp också. Men annars bra bild!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Haha, den här bilden hade jag glömt av att jag laddat upp… xD Den är ju asdålig, pinsamt! Men tack för kritikten i alla fall. Den är fotad med vanlig digitalkamera och jag har redigerat den konstigt, drog baland annat ner kontrasten. Inte för att jag vet varför… xD